Ali Ağaoğlu Eşeğiyle İstanbul Modern’deydi!

İstanbul Modern'de Ali Ağaoğlu'nun reklam filmine gönderme yapan bir grup, eşek üzerinde "Tarih hayal edenleri değil yıkanları yazar" diye seslendi.

“Tarih hayal edenleri değil, gerçekleştirenleri yazar.”

Yukarıdaki sözler 1453 Maslak projesi reklam filminde konuşan Ali Ağaoğlu’na ait.

Ağaoğlu’nun Bienal Tasarım’a geldiğini duyum alan bir grup, üzerinde “34 AA 1453” plakalı eşekle birlikte İstanbul Modern bahçesindeydi.

“Tarih yıkanları yazar”
Reklam filminde at üstünde ormanlarda gezen Ağaoğlu’na gönderme yapan eşek ve Ağaoğlu karakteri şu sözlerle seslendi:

“Ben Dayıoğluyum!
Ağamın izinden gidiyorum, bende istanbul’u kentsel kentsel dönüştürücem! Buraları alan talan geziyorum. Bina yapacak yer arıyorum. Bulamazsam evlerinizi yıkacağım. Evinizi yıkıp, kafama göre yenilerini yapacağım. Biliyorum ben de bu işi. Bana güvenin. Dedim olacak!

İnsanlar mutlu olsun istiyorum.Evlerini yıkıp insanları mutlu edicem! Benim yaptığım evlerde yaşayanlar mutluluk hapı içmiş gibi olacak Hap gibi evler yapıcam! Hepsini da satıcam! Kap gibi evler yapıcam! Kapış kapış satıcam!

Bunların hiçbiri olmamış. Hepsini yıkıcam. En güzel evleri ben yapıcam. Bana inanın. Her şeyi sizin mutluluğunuz için yapıyorum. Tarih hayal edenleri değil yıkanları yazar.”

“İnsanların yaşamları üzerinde at koşturuyorlar”
Kamusal Sanat Laboratuvarı, Kent Hareketleri, İmece Toplumun Şehircilik Hareketi adına yapılana açıklamada, gayrimenkul şirketlerinin arkalarına devletin ve medyanın gücünü alarak satabilmek için kenti parçaladığı belirtildi.

“Üstelik pervasızca ve küstahça televizyonlarda, gazetelerde, bilboardlarda yüzümüze bakıp, gülüyorlar. Bu kişiler ve kurumlar istedikleri ormanda, kamu arazisinde, insanların yuvaları, yaşamları üzerinde at koşturabiliyor. Kimse de hesap soramıyor.”

Sadece tasarım neyi kurtarır?
Grup, eylemi eden Bienal Tasarım’ın sergilendiği İstanbul Modern’de yaptığını da şöyle açıklıyor:

“Bu düzen içinde belki en son tartışılacak konulardan birisi ise tasarım. Fiziki, sosyal, kanuni ve psikolojik olarak gayrimenkul kapanının içine çekilen insanları, sadece ve sadece tasarımla kurtarabileceğini düşünmek, kötü niyet değilse en azından naifliktir.

“Bunu Tasarım Bienali’nin sponsorlarının çoğunun gayrimenkul şirketleri olmasından da çok iyi anlayabiliyoruz. Muhalefetin söylemini de içine alabilen, yutabilen, kendi kâr güdülerine alet eden bir süreçtir bu. Aliağaoğlu’nun Tasarım Bienali ziyareti, kendisinin sanat ve tasarıma olan merakından fazla şey söylüyor.”

Etiketler

1 Yorum

Bir yanıt yazın