+ Arkitera'nın gelişmiş özelliklerinden yararlanmak için lütfen giriş yapınız!
veya ile bağlan.

SALT Araştırma Fonları'nın Sahipleri Belli Oldu

15 Nisan 2013, 10:34
  defa okundu.

Görsel ve maddi kültür araştırmalarına yönelik olarak verilmeye başlanan SALT Araştırma Fonları’yla desteklenecek ilk projeler belli oldu. SALT, seçilen altı proje için toplam 60.000 TL’lik fon veriyor.

SALT Araştırma Fonları'nın Sahipleri Belli Oldu

Deneysel düşünce, araştırma, toplumsal değişim ve dönüşümleri eleştirel ve çok yönlü bakış açılarıyla değerlendirmeyi önemseyen SALT, her biri 10.000 TL değerinde olan SALT Araştırma Fonları'nı dağıttı. Toplam 140 başvuru arasından yapılı çevre, modernite, bellek politikaları ve göz ardı edilmiş tarihleri inceleyen altı araştırma projesi seçildi.

Cengiz Kırlı, Meriç Öner (SALT), Zeynep Sayın, Lorans Tanatar Baruh (SALT) ve Bülent Tanju'dan oluşan seçici kurul, 2013 yılı için şu projelerin desteklenmesi kararını aldı:

Bengü Aydın
Ressamlar Örneği Üzerinden Türkiye'de Modernlik ve "Milli Sanat" Tartışmalarına Bir Bakış
1923-1950 yılları arasında yürütülmüş kültür politikalarının ressamların dünyasına etkileri üzerine bir inceleme.

Ege Berensel
Dinamo Mesken
Türkiye futbol tarihinin sırf adından dolayı kapatılmış; oyuncuları soruşturma, kovuşturma, yargılama ve işkencelere maruz kalmış yegane futbol kulübü Dinamo Mesken'i konu alan bir video enstalasyonu için araştırma projesi.

Eray Çaylı
"Şimdiki Geçmiş" ve Kültürel Miras: Mekân, Hafıza, Temsil
İstanbul Türk İslam Eserleri Müzesi, Ankara Ulucanlar Cezaevi Müzesi ve Diyarbakır İçkale'deki bir grup bina üzerinden, "konvansiyonel" ve "zorlu" miras nitelikleri arasındaki dinamiklerin geçmişle kurulan ilişkiye etkileri konulu bir inceleme.

İdil Çetin
Devlet ve İmgeleri: Türkiye'de Fotoğraflardaki Geçmişi Anımsamak
Fotoğraflar üzerinden devletin temsiliyeti ve bunun alımlanması bağlamında göstergebilimsel ve sosyolojik bir Türkiye tarihi okuması.

Özge Sade Mete
Kararsız Bir Bellek Projesi: Arkeoloji ve Etnografya Müzeleri, 1960-1980
Türkiye'nin çeşitli illerinde, 1960-1980 yılları arasında inşa edilmiş arkeoloji ve etnografya müzelerinin, mimarlık kuramları ve hafıza politikaları çerçevesinde değerlendirilmesi.

Özge Serin ve Brian Karl
Taştan Bir Arşivi Canlandırmak: İstanbul'da Gayrimüslimlere Ait Mezarlıklar
Gayrimüslim mezarlıklarının sosyal, ekonomik ve kültürel mübadele içerisindeki yerini açığa çıkarmayı, cemaatler arasındaki sınırları sorgulamayı amaçlayan bir belgesel proje araştırması.

Reklam

Yorumlar
Yorum bırakmak için giriş yapmalısınız!
Metin Sahin / 16 Nisan 2013, 11:51
SALT’ın kurumsal olarak böyle bir sorumluluğu üstlenmesi sevindirici ve bir tebriği hak ediyor. Seçilmiş olan araştırmacıların da başarılı olmalarını diliyoruz. Birkaç noktayıysa paylaşmak faydalı olabilir. Araştırma projelerinin konu başlıkları, içerikleri, analiz edecekleri tarihsel dönemler birbirinden farklı. Birbirinden bu anlamda farklı olan bu araştırma projelerinin “seçim kriterleri tam olarak” neye dayalıdır, neye göre yapılmaktadır?. Biraz daha açarsak, araştırma başvurularının, birkaç ana başlık altında sınıflandırılması ve belirlenecek seçici kurulun da, bu alanlarda yetkin isimler olması, seçim kriterlerini daha net kılabilir ve ileriye yönelik olarak, bu ödülü daha iyi zemine yerleştirebilir. Mesela, “1923-1950 yılları arasında yürütülmüş kültür politikalarının ressamların dünyasına etkileri üzerine bir inceleme” ve “1960-1980 yılları arasında inşa edilmiş arkeoloji ve etnografya müzelerinin, mimarlık kuramları ve hafıza politikaları çerçevesinde değerlendirilmesi” farklı içerik, dönem ve disiplinler. Bunları ortak bir potada değerlendirmek, seçmek kolay olmamalı. “Araştırma fonu ödülleri” ortak adı altında, farklı disiplinlerden gelen karma bir seçici kurul yerine, “araştırma fonu ödüllerinin birkaç alt kategorisi” içinde, “ilgili alt kategorilerde yetkin isimlerden oluşan seçici kurul”, ileriye yönelik bir öneri olabilir. Bir sanat tarihçisi, bir mimarlık tarihçisi, bir sosyolog vb., değerlendirme kriterlerini, ancak içinde konumlandığı disiplinde daha sağlıklı belirleyebilir; hatta konumlandığı disiplinde de her dönem ve konuda yetkin olduğunu düşünmek hatalı olabilir. Mesela, “mimari bellek” dendiğinde, her mimarlık tarihçisi, her dönemi ve konu başlığını değerlendiremez, vb. Son olarak, ödül sahiplerini kutluyoruz.
 
 
7 gün içinde en çok
Okunan Yorumlanan
İlgili Haberler