+ Arkitera'nın gelişmiş özelliklerinden yararlanmak için lütfen giriş yapınız!
veya ile bağlan.

Yeni Erbaa Yarışması Jüri Başkanı Hakkında Tartışmalı İddialar

5 Mart 2015, 09:00
  defa okundu.

Geçtiğimiz hafta sonuçlanan Yeni Erbaa Çamlık Habitatı Mimari Proje Yarışması'nın jüri başkanı Kenan Güvenç hakkında bir iddia ortaya atıldı.

Yeni Erbaa Yarışması Jüri Başkanı Hakkında Tartışmalı İddialar

Yarışma kolokyumunda da gündem yaratan ve tarafımıza "şikayet" başlığıyla gönderilen bir mail yoluyla ulaşan iddialarda, yarışmada 1. ödüle layık görülen ekip ile jüri başkanı Kenan Güvenç arasında yakınlık ve iş ortaklığının bulunduğu ve bu durumun yarışmanın birinci ödülünü geçersiz kıldığı belirtiliyor. Yarışmada rumuz kullanılmasına karşın proje paftalarında yer alan çeşitli ifadelerin Kenan Güvenç'in felsefesini yansıttığı için niyet ne olursa olsun kimliğin açık edildiği söyleniyor.

Diğer taraftan 1. ödül müelliflerinden Emre Demirtaş'ın yarışmanın yedek/danışman jüri üyelerinden Cengizhan Aydın'ın da iş ortağı olduğu ifade edilirken aynı ekibin, yine Kenan Güvenç'în jüri üyeliğini yaptığı Denek Hayvan Laboratuvarı Yarışması'nda da birinci ödülü kazandığı belirtiliyor.

Bu iddialar karşısında görüşünü almak istediğimiz Kenan Güvenç ise Mimarlar Odası'nın soruşturma açmasını desteklediğini ve gerekli açıklamayı orada dile getireceğini bildirdi. "Muhatap almayacağım bu ucuz iddialar ile ilgili hiçbir açıklama yapmayacağım" diyen Güvenç, jüri raporları ve yarışma raportörlüğünün tutanaklarının birçok hususu tereddüte meydan vermeyecek şekilde açıkladığını söyledi.

1. ödül ekibinden Emre Demirtaş ise konuyla ilgili şöyle bir açıklama yaptı: "Şahsım ya da ekip arkadaşlarımdan herhangi birinin danışman ya da asli jüri üyelerinden herhangi biri ile “organik bağı, hukuki birlikteliği, ortak kazanılmış tek 1 kuruşu” yani iş ortaklığı bulunmamaktadır. Aksini iddia eden ve ispat edemeyen müfteridir."

Reklam

Yorumlar
Yorum bırakmak için giriş yapmalısınız!
selim senin / 9 Mart 2015, 23:45

Kenan bey,
şartnamede yarışma alanı dışında yapılaşma kati suretle olamaz yazmasına rağmen 2 ödülde jurinin kendi yazdığı şartnameye uymayarak ödül verme sebebini izah edebilir misiniz.Arsa ağaçlardan dolayı m2 açısından zorlayıcı bir alan olduğu için sınırlar içinde kalarak belkide elde edemeyecekleri mekan kalitesine ulaşmış olmaları, yani kurallara riayet etmemiş olmaları sebebiyle, şartnamede jurinin koyduğu kuralları çiğnedikleri için diskalifiye edilmeleri gerekmiyormuydu? Jurinin üzerine basa basa vurguladığı bu kuralı esnetmesi diğer projelere karşı bir haksızlık oluşturmuyor mu?
 
muhit vahdet / 7 Mart 2015, 19:04
sayın ho cemaati, ortada bir usulsüzlük ve yanlış var,
net!
 
Murat Artu / 7 Mart 2015, 15:34
Konu ile şimdi biraz daha ilgilendim ve şu talihsiz beyanı okudum;

Kenan Güvenç: "Biz bildiğiniz jürilerden değiliz"

Ne yazmalı bilmiyorum;
Etme bulma dünyası mı ?.Bir bildiğin varsa niye açıklamıyorsun mu ?. Sen neymişsin be abi mi ?.
 
Murat Artu / 7 Mart 2015, 15:16
Eğer Jüri üyelerinden herhangi birinin yarışmada ödül yada mansiyon alan bir kişi ile güncel bir ticari bağı varsa o kişiye ait olan proje diskalifiye edilir. Kimlik zarfları açıldığı zaman bu işleme Jüri karar verir. Eğer bu ilişki güncel değilse önemi yoktur. Meselenin hukuku budur. Habercinin görevi bu durumla ilgili araştırma yaparak gerçeği ortaya çıkarmak ve eğer yanlış giden bir şeyler varsa onu yayınlamaktır. Sorumlu olmanın gereği budur. Diğer yaklaşım habercilik değil dedikodu yapmaktır. Hem yarışma müessesine hemde suçsuz bir insana zarar verir.
 
Bahar Bayhan / 6 Mart 2015, 23:19
Kenan Güvenç kendisine durumu aktardığımızda iddiaların saçma olduğunu, mimarlar odasının soruşturma açmasını desteklediğini söyleyecek kadar son noktayı koymuşken konu nasıl bu kadar büyür ve Arkitera Kenan Güvenç'i suçluyormuş gibi bir izlenim yaratılır, akıl alır şey değil! Ayrıca 4 paragraflık yorumun birkaç cümlesini çekip yapıştırıp, konuyu manipüle etmeniz de ayrıca takdire şayan...
 
dilek yaşar / 6 Mart 2015, 21:50
‘…Bize gelen şikayet e-postasında bir sürü de fotoğraf vardı. Arkitera editörleri bunları yayınlamamışlar. İyi de etmişler…. … Güvenç için "İnanılmaz birisi, müritleri var" demişliğim vardır. Hal böyle olunca insanların aklında soru işaretleri oluşması olağan… ‘

XIV. louis'nin başbakanı cardinal de richelieu'nün dile getirdiği kafa yapısı bugün hâlâ, sizin yazdıklarınızda, tam da burada geçerlidir..
hatırlayınız; şöyle diyordu richelieu :
''en namuslu adamın kaleminden çıkmış on satır gösterin bana, onu sehpaya gönderecek birşeyler bulurum ‘’.
 
dilek yaşar / 6 Mart 2015, 20:54
Tüm iddialarınıza bakarak az bilgiyle çok saçmalama sorunsali yaşadığınız söylemek çok zor değil. Ortaya atılan asılsız,şuursuz iddialar hangi aklın getirisi anlayamadığım gibi, bundan nasıl bir keyif alınabileceğinizi de hiç anlayamıyorum. bir an önce bu hakaret vari konuşmaların bitirilmesi taraftarıyım. Kişilerin biran önce saygı çerçevesi içinde söz ve yazı özgürlüğünü gerçekleştirme özlemi içindeyim. oysa sizler juri üyelerini ve ödül sahiplerini her an suçlu sandalyesine oturtumaktan başka bir şey yapmıyorsunuz... SİZİN İDDİANIZ ‘’Kenan Güvenç’in jüri üyesi olduğu Denek Hayvan Laboratuarı Yarışmasında da aynı ekip ve ne hikmetse jüri üyesi olan Kenan Güvenç de ödül kazanmıştır.’’
GERÇEK OLAN İSE; DENEK HAYVAN LABORATUARI YARIŞMASINDA KENAN GÜVENÇ JURİ ÜYESİ OLMAMIŞTIR… YARIŞMA DA 13 PROJE İÇİN TÜM KATILIMCILARLA AÇIK JURİ YAPILMIŞ VE YARIŞMA SEMBOLİK OLDUĞU İÇİN HERKESE EŞDEĞER ÖDÜL VERİLMİŞTİR. EŞDEĞER ÖDÜL İSE HEP BİRLİKTE YEMEK YEMEKTİRBİR BAŞKA ÇİRKİN İDDİALARINIZDAN ÇIKARIM 1. SEÇİLEN PROJENİN SALT KENAN GÜVENÇ’İN SEÇİMİYLE OLAN SAÇMA BİR ALGI UYANDIRIYORSUNUZ. BU NASIL BİR MANTIKTIR? KENAN GÜVENÇ’TE DİĞER JURİ ÜYELERİ GİBİ TEK BİR KİŞİDİR. VE TEK BİR OY HAKKI VARDIR. BU DEDİĞİNİZİ NASIL YAPMIŞ OLABİLİR? MESELA DİĞER JURİ ÜYELERİNİ TUVALETE KİTLEYİP ODA DA TEK BAŞINA HERKES ADINA OY KULLANMIŞ OLABİLİR Mİ? BU DÜŞÜNCENİZ TÜM JURİ ÜYELERİNİN İRADESİNE YAPILAN HAKARETTİR.
 
dilek yaşar / 6 Mart 2015, 19:15
denek hayvan yarışmasında Kenan Güvenç jüri üyesi olmamıştır ..13 proje için tüm katılımcılarca açık jüri yapılmış ve yarışma sembolik olduğu için herkese eşdeğer ödül verilmiştir. eşdeğer ödül ise hep birlikte yemek yemektir.
 
Omer Yilmaz / 6 Mart 2015, 08:20
Yalan haber olduğu sizin iddianız. Haberi gönderenler gerçek diyor. Sizin gibiler nedeniyle benim gibi ilgisizler haberin gerçekliğine daha fazla inanıyor.
 
dilek yaşar / 6 Mart 2015, 03:01
yalan yanlış haber girmenin konsept ve limitlere aykırı olmadıgını bilmeyen bireylerin gereksiz adrenalin yükseltmesi.

"yalan yanlış iddia gördüm o halde dünya öküzün boynuzlarında dönüyor"