Denizcilik Kulübü Ohri: Modern’i Canlandırmak Yarışması

TerraViva tarafından düzenlenen "Denizcilik Kulübü Ohri: Modern'i Canlandırmak" yarışması için 18 Ekim 2024 tarihine kadar başvuru yapılabiliyor.

Yarışma*

Gençlik Birliği Yaz Tesisi’nin, 20. yüzyılın ikinci yarısında, yerel ve ulusal ölçekte oynadığı stratejik rol gereğince hak ettiği önemi nasıl geri kazanabileceğini sorgulamaktayız. Bir rehabilitasyon olarak da düşünülebilir.

Yapının nadir rastlanılan ilginç mimari tarzı, koruma motivasyonu için yeterli bir sebep teşkil etmektedir.

Bu yarışmanın, Ohri halkı için büyük önem arz eden modernist harikanın tekrar kullanımı ve iadesi yolunda ilk adımı temsil etmesi umulmaktadır.

Katılımcılar, yirmi yılı aşkın süredir kullanılmayan bu terk edilmiş mirasın rehabilitasyonuna odaklanarak Gençlik Birliği Yaz Tesisi binası için yenilikçi adaptif yeniden kullanım projeleri sunmaya davet edilmektedir.

Boris Chipan’ın orijinal programından ilham alarak, yarışma, hem yerel topluluğa hem de mevsimlik turistlere açık bir Denizcilik ve Sosyal Kulübün tasarımını konu almaktadır.

Amaç, göl kıyısının batı tarafına vatandaşları ve ziyaretçileri çekebilecek dinamik bir sosyal alan tasarlamak ve Doğu Ohri’nin gözde mekanlarıyla rekabet ederek alternatif sunmaktır.

Ana zorluk, 70 yılı aşkın süredir var olan bu yapının, çağdaş ve canlı bir göl kulübünün ihtiyaçlarına nasıl hizmet edebileceğini hayal etmek olacaktır. Böyle bir yapıya yaklaşırken, eski ile yeniyi başarılı bir şekilde birleştiren tanınmış bir mimar tarafından tasarlandığını göz önünde bulundurarak büyük özen gösterilmelidir.

Tasarımcılar, kullanıcıların perspektifine özellikle dikkat etmelidir. Kullanımsal ve yapısal dönüşümün çekmeyi amaçladığı hedef kitlenin (profilleri, yaşları, ilgi alanları) dikkatle değerlendirilmesi, bir projenin başarısını sağlamak için anahtar olabilir.

Konsept, su sporları severlerden ve yelken uzmanlarından plajda bronzlaşmak isteyen tembel turistlere, ebeveynleriyle tatilde olan en küçük çocuklardan rahatlama ve eğlence arayışındaki yerel sakinlere kadar çeşitli kullanıcı kitleleri için tasarlanabilir.

Tasarımınızın, kentin geri kalanına rol model olabilecek bir yenileme projesi olmasının semtin gelişimini ve diğer binalarının yenilenmesini ne kadar olumlu etkileyebileceğini düşünün!

Proje

Çağımızın en önemli mimari temalarından biri olan “Adaptif Yeniden Kullanım” stratejisi, sadece mevcut binaları ve terkedilmiş alanları geri dönüştürerek daha sürdürülebilir bir mimariyi teşvik etmekle kalmayıp aynı zamanda bir yerin benzersiz karakterini ve mirasını koruma yolunu da küresel ölçekte yaygınlaştırmaktadır.

Bu gizli mücevherin Adaptif Yeniden Kullanım bağlamında projelendirilirken, hangi unsurların korunacağı ve hangilerinin korunmayacağının belirlenmesi büyük bir özen ve hassasiyet gerektirmektedir.

Gençlik Birliği Yaz Tesisi’nin mükemmel bir Denizcilik & Sosyal Kulübe dönüştürülmesini başarmak için hangi stratejik kararları alırdınız?

Tasarımcılar, binaya uygulamayı planladıkları müdahalelerle yaratacakları etki derecesini tanımlama özgürlüğüne sahip olacaklardır. Öneriler, sadece iç mekanları değil, aynı zamanda cepheleri, çatıları ve ara mekanları da içerebilir. Ayrıca, hacim eklemeleri, duvar delikleri, yeni açıklıklar ve gerektiğinde ekstrüzyonlar öngörülebilir. Her karar, projenin arkasındaki genel konsept tarafından gerekçelendirilmelidir. En radikal öneriler ve en muhafazakar olanlar eşit derecede değerlendirilecektir.

Proje, yalnızca Chipan’ın binasının iyileştirilmesine odaklanmanın yanı sıra göl manzaralı harika yeşil alana da aynı önemi ve özeni göstererek, araziyi bütünsel olarak ele almalıdır. Yerleşkenin sınırı içinde önemli bir değere sahip olmayan ikincil yapılar, koruma projesinin bir parçası olarak dikkate alınmamalıdır. Bu yapıları yıkmak veya genel kavrama uygun olarak yeniden düzenlemek
serbesttir.

Programın işleyişini en iyi şekilde desteklemek için gerektiği düşünülen, küçük ölçekli yapıların ve hacimlerin eklenmesine izin verilmektedir. (Ek yapıları yerleştirirken uyumlu ve çevreye duyarlı olmaya özen gösterin!).

Program ve kullanım amaçları açısından, rekreasyonel ve spor etkinlikleri arasında akıllı bir denge kurulması, projenin başarısı için temel olabilir.

Kesinlikle dikkate alınması gereken bir başka nokta, binanın su kenarıyla olan ilişkisidir. Hem görsel hem de mekansal açıdan büyük önem arz etmektedir. UNESCO Mirası bir Göl kıyısında olunduğu unutulmamalı ve onu seyretmeyi mümkün kılacak bir panoramik manzara kesinlikle önemsenmelidir!

Son olarak, erişilebilirlik konusu da ele alınmalıdır. Göl kıyısından yaya olarak gelen ziyaretçilerin yanı sıra şehrin doğu tarafından araba, bisiklet veya toplu taşıma ile gelenler en iyi şekilde karşılanabilmelidir.

Ana bina açıkça yarışmanın kahramanıdır, ancak oyunun tek oyuncusu değildir, bu yüzden projenizi araziye; saygılı, duyarlı fakat korkmadan işleyin, deney yapın ve yaratıcılığınızı sınırlamayın!

Takvim

“Early” Kayıtlar: 17.06.2024’ten 23.08.2024 günü saat 15:00’e kadar (Orta Avrupa Saati)

“Standard” Kayıtlar: 23.08.2024’ten 20.09.2024 günü saat 15:00’e kadar (Orta Avrupa Saati)

“Late” Kayıtlar: 20.09.2024’ten 18.10.2024 günü saat 15:00’e kadar (Orta Avrupa Saati)

Teslim Tarihi: 18.10.2024 — (saat 15:00 Orta Avrupa Saati)

Kazananların Duyurusu: 04.11.2024

Ödüller & Mansiyonlar

1. Ödül: 3.000 €

2. Ödül: 1.000 €

3. Ödül: 500 €

10 Altın Mansiyon: Proje başına 250 €

10 Onursal Mansiyon: 2024 yılında 1 ücretsiz yarışma katılım hakkı

30 Finalist

Jüri

Mario Gentile, Shiftspace (Filadelfiya, Birleşmiş Milletler)

Preeti Singh, Brand Growth Advisor (Mumbay, Hindistan)

Simon Kilbane, Rhizome (Perth, Avustralya)

Ana Ivanovska Deskova, Ss. Cyril & Methodius Üniv. (Üsküp, Kuzey Makedonya)

Jovan Ivanovski, Ss. Cyril & Methodius Üniv. (Üsküp, Kuzey Makedonya)

Yuqing Zhang, Reed Hilderbrand (Cambridge, Birleşmiş Milletler)

Nicolò Calandrini, Denara (Ravenna, İtalya)

Eleni Stefania Kalapoda, Embedded Climates (New York, Birleşmiş Milletler)

Arkitera takipçilerine özel, herhangi bir TerraViva Yarışması’nda geçerli özel %20 indirim kodu: TK20XTVC 

*Metin Ronay Barış Civaş tarafından Türkçe’ye çevrilmiştir.

Etiketler

Bir yanıt yazın