Mimar Michele De Lucchi, Harry Potter kitaplarının İtalyanca kapaklarını yeniden tasarladı ve odağı karakterlerden uzaklaştırıp büyücülük dünyasının fantastik yapılarına kaydırdı.
Michele De Lucchi ile çalışan İtalyan yayınevi Salani, J. K. Rowling’in kitaplarındaki ikonik Hogwarts kalesini ve diğer binaların sayısız mevcut tasvirini kullanmaktan vazgeçti. Bunun yerine, yedi kapağın her birinde, temel olarak seride yer alan farklı bir konuma yer veriliyor ve belirgin bir biçimde çağdaş mimari dil kullanılarak mekanlar yeniden tasavvur ediliyor.
“Tasarımcılar olarak, bu nesnelerin mekanda oluşturdukları alanı, nesneleri ve atmosferi kaçınılmaz olarak aklımızda tutarak romana yaklaştık. Büyücülük dünyasındaki mekanları aldık ve onları, bir ürünün tasarımı ve üretiminin dayattığı kısıtlamalardan arınmış, sınırsız bir hayal gücüyle, düşsel mimariler olarak gösterdik.”
Büyücülük okulu Hogwarts, ilk cildin kapağını süslüyor. Kalelerin yerini Toskana ve İtalya’nın gotik manastırlarıyla tasavvur edilen yüksek, sivri uçlu kuleleri alıyor.
İkinci kitap için De Lucchi, Harry Potter’ın en iyi arkadaşı Ron Weasley’nin ailesinin evi olan ve seride aile büyüdükçe eklenen dikey uzantıların bir birleşimi olarak tanımlanan Burrow’a odaklanıyor.
De Lucchi’nin tasarımı, binayı yüksek, modüler bir ahşap yapı olarak yeniden tasavvur ediyor, tepesinde tehlikeli bir şekilde dengelenmiş, geniş, üçgen bir çatı yer alıyor.
Bu büyülü yapılara gerçekte bir temel vermek için, çoğu, mevcut AMDL CIRCLE projelerine göre modellenmiş: hem gerçek hem de kavramsal.
Üçüncü kitap, Azkaban Tutsağı, kitaba adını veren kurgusal hapishane kalesiyle süslenmiş.
Kuzey Denizi’ndeki bir adada yer alan “heybetli monolit”, De Lucchi’nin Gürcistan Batum’daki Medea Oteline dayandırdığı zikzaklı bir profile sahip.
Dört numaralı kitabın kapağı Ateş Kadehi, uçan süpürgelerde oynanan hava sporunu izlemek için gerekli uzun, ince stantlarla birlikte Quidditch Dünya Kupası stadyumunu gösteriyor.
“Expo Icon geçici enstalasyonunun şeklini alan stantları ile gezici bir stadyum olarak hayal ediyoruz. Konsept, farklı bağlamlarda sökülebilen ve yeniden monte edilebilen, etkinliklere yönelik mimari nesnelerin kullanılma olasılığını ifade ediyor.”
Hagrid’in kulübesi tamamen sazla kaplı ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı kapağında beş numaralı kitap için tasvir edilirken, altıncı kitap büyücülük öğrencilerinin astronomi öğrendiği Hogwarts kalesinin en yüksek kulesini gösteriyor.
Tasarımı, De Lucchi’nin 2016’da Triennale Milano’daki Arch and Art projesi için tasarladığı dokuz metre yüksekliğindeki rüzgar kulesi pavyonunda modellenmiş.
Yedinci ve son kitap, en sonunda Hogwarts savaşında yıkılan kapalı bir ahşap köprüyü gösteriyor.
Ancak film uyarlamasında gösterilen Gotik kemerler yerine, De Lucchi’nin tasvirinde Tiflis’teki Barış Köprüsü’ne atıfta bulunan kıvrımlı, dalgalı bir çatı yer alıyor.
“Harry Potter kapaklarının tasarımında, daha önce hiç görülmemiş senaryolar aracılığıyla okuyucunun hayal gücünü ve efsanenin ikonografisini derinleştirmek için mimari araştırmamızın ikonik unsurlarını dahil ettik ve fantezi türünü çağdaş mimariyle diyalog halinde yerleştirdik.”
Son kapaklar, AMDL CIRCLE’ın ofisindeki bir sergide, her bina için bir eskiz ve De Lucchi’nin ayırt edici ahşap maketlerinden birisi eşliğinde sunuldu.