İstanbul Ticaret Üniversitesi Kreatif Düşünce Topluluğu tarafından düzenlenen Eskiz Yarışması'nın son teslim tarihi, 25 Mayıs 2023.
YARIŞMANIN AMACI
Yarışmanın amacı tasarımcı olacak öğrencileri ve adayları ödüllendirmek, eskizin önemini vurgulamak ve öğrencileri eskiz yapmaya teşvik etmektir. Bu amaç doğrultusunda başlatılacak olan yarışmanın hedefi İstanbul Ticaret Üniversitesi Kreatif Düşünce Topluluğu’nun gelecek vizyonunu ve misyonunu yansıtacak, akılda kalıcı ve özgün eskizler üretilmesidir.
YARIŞMANIN KONUSU
İleri Dönüşüm (Kategorilerin içeriği ile ilgili detaylar şartname sonuna eklenmiştir.)
Yarışma 2 kategoride düzenlenecektir:
1. Kategori
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı, Mimarlık Bölümlerinde Okuyan Öğrenciler
Konu: Evi “İşlemek”
2. Kategori
Endüstriyel Tasarım, Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümünde Okuyan Öğrenciler
Konu: Ayakkabı Tasarımı
YARIŞMANIN DUYURULMASI
Kreatif Düşünce Topluluğu eskiz yarışmasını Instagram hesabında duyuracaktır. (@kreatifdusunceticaret)
YARIŞMA KATILIM KOŞULLARI
Yarışmaya üniversitelerin İç Mimarlık, İçmimarlık ve Çevre Tasarımı, Mimarlık, Endüstriyel Tasarım, Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümlerinde lisans eğitimlerine devam eden tüm öğrencilerin katılımına açıktır.
Yarışma iç mimarlık/mimarlık, endüstriyel tasarım/moda ve tekstil tasarımı olarak 2 (iki) kategoride yapılacaktır.
Yarışmaya katılım bireysel olacaktır.
Her katılımcı en fazla 2 (iki) adet eskiz ile yarışmaya katılabilir.
Yarışmaya katılım ücretsizdir.
Yarışmaya katılan her eskizin özgün ve yenilikçi olması, daha önce üretilmemiş olması, daha önce bu eskizile başka bir yarışmaya katılmamış olması şartları aranmaktadır.
Yarışmaya gönderilen eskizlerin özgün olmamasından ve daha önce üretilmiş bir ürün ya da tasarıma benzerliğinden doğacak tüm hukuki sorumluluklar katılımcıya aittir.
Yarışmaya İstanbul Ticaret Üniversitesi Kreatif Düşünce Topluluğu’nun yönetim kurulu üyeleri, değerlendirici jüri üyeleri ve onların birinci derece yakınları katılamaz.
TESLİM FORMATI
Katılımcılardan beklenen tasarımın özgünlüğünü, yaratıcılığını güçlü bir şekilde öne çıkaracak eskizler üretmesidir. Kâğıt boyutu ve özelliği kullanıcıya bırakılmıştır. Eserler rapido (artline) kalem veya kurşun kalem ile yapılmalıdır.
Yapılan eskizler jpeg veya pdf formatında; dosya adı “ad_soyad_katıldığı kategori” olacak şekilde kreatifdusuncetoplulugu@gmail.com e-posta adresine:
“Ad Soyad, Telefon, Okulu, Bölümü, Sınıfı, Yarışmaya Katıldığı Kategori” yazılarak gönderilmesi gerekmektedir.
Yarışmaya katılanlar, bu kuralların belirlediği tüm koşulları kabul etmiş sayılırlar. Belirtilen koşullara uymayan eskizler elenecektir.
Yapılan eskizin sağ alt köşesine (eserin güncel olduğuna dair) tarih yazılmalıdır. Eserde herhangi bir isim geçmemelidir.
ÖDÜLLER
İç Mimarlık/ Mimarlık Bölümü Öğrencileri Kategorisi
• Birincilik Ödülü: 36’lı Marker Seti
• İkincilik Ödülü: 20’l, Marker Seti
Endüstriyel Tasarım/ Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü Öğrencileri Kategorisi
• Birincilik Ödülü: 36’lı Marker Seti
• İkincilik Ödülü: 20’li Marker Seti
Yarışmaya katılan herkese “Katılım Belgesi” verilecektir.
Her kategorinin birinci ve ikincilerine “Başarı Belgesi” verilecektir.
DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
Eserler, seçici kurul tarafından:
• Tasarım fikrinin somutlaştırılması açısından eskiz anlatım ve aktarım derecesi
• Eskizin “ileri dönüşüm” bakış açısını yansıtma derecesi
• Eskizin özgünlük ve yenilikçilik derecesi
• Eskizin, yaratıcılık derecesi
Kriterleri üzerinden değerlendirilecektir.
Teslim edilen çalışmalar daha önce benzeri bir yarışmaya gönderilmemiş olmalıdır. Kopya olduğu anlaşılan eserler seçici kurul tarafından değerlendirmeye alınmayacaktır.
Yarışmanın sonucunda seçici kurul herhangi bir eseri, herhangi bir ödüle layık görebileceği gibi eserin bu yarışmadan önce ya da bu yarışma ile eş zamanlı, başka bir yarışmaya katıldığını veya yarışma sonucunun ilan edildiği tarihten önce yayınlandığını veya eserin başkasına ait olduğunun ortaya çıkması durumunda, verilen ödül iptal edilecektir.
Yarışmacılar, gönderecekleri tasarımlar için belirtilen ödül dışında, herhangi bir ödül veya ücret kesinlikle talep edemez, yaptıkları başvurunun ardından yarışmadan çekilemezler. Yarışmaya katılanlar, yarışma şartlarını ve seçici kurul kararlarının tamamını kabul etmiş sayılırlar.
Ödül kazanan tasarımı İstanbul Ticaret Üniversitesi Kreatif Düşünce Topluluğu kullanma ve değiştirme hakkına sahiptir. Ödüle değer görülen eserin yüksek çözünürlükteki kopyası ve çalışma dosyası seçici kurul tarafından katılımcıdan talep edilebilir.
Yarışma sonunda seçilen eserlerin her türlü kullanım hakkı İstanbul Ticaret Üniversitesi Kreatif Düşünce Topluluğu’nda olacaktır. Ayrıca dereceye giren diğer eserler herhangi bir süre sınırlaması olmaksızın etkinlikle ilgili olarak oluşturulacak her türlü basılı ve görsel materyal üzerinde kullanılacak, gerektiğinde sergilenecek veya ileride bir katalog olarak basılabilecektir. Katılımcılara eserlerin basılı veya görsel materyaller üzerinde kullanılması, sergilenmesi veya albüm oluşturulması için ayrıca telif ödenmeyecektir.
TASARIM HAKLARI
Katılımcı, dereceye giren eserinin İstanbul Ticaret Üniversitesi Kreatif Düşünce Topluluğu’na süresiz olarak tam kullanım hakkı verdiğini peşinen kabul ettiğini ve buna bağlı olarak gerek Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu, gerekse diğer ilgili mevzuat gereğince yarışmaya gönderdiği eserinin çoğaltma, işlenme, yayma, temsil, umuma iletim, faydalanma vb. umuma arz ile ilgili bilumum haklar için, İstanbul Ticaret Üniversitesi Kreatif Düşünce Topluluğu’na tam lisans verdiğini kabul eder. Bu şekilde kullanılan eserler için, eser sahibi sonradan verdiği lisansı kesinlikle geri almayacağını ve eserin yukarıdaki şekilde kullanılmasını menetmeyeceğini veya bu lisans için kendisine verilen ödülden başka herhangi bir telif hakkı veya maddi manevi talepte bulunmayacağını gayri kabili rücu kabul, beyan ve taahhüt eder. İstanbul Ticaret Üniversitesi Kreatif Düşünce Topluluğu, eserler için katılımcının yukarıda verdiği lisans karşılığında telif hakkı bedeli ödemeyecektir.
Katılımcılar iş bu şartnamenin belirlediği koşulları kabul etmiş sayılırlar.
YARIŞMA TAKVİMİ
Eserlerin Kabul Ediliş Tarihi: 10.05.2023
Son Teslim Tarihi: 25.05.2023 Saat 23.59
Jüri Değerlendirme Tarihi: 25.05.2023 – 01.06.2023
Sonuçların İlan Edilmesi: 01.06.2023 (Instagram’da @kreatifdusunceticaret hesabından duyurulacaktır.)
JÜRİ ÜYELERİ
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Mimarlık Bölümü Kategorisi
Dr. Öğr. Üyesi Betül UÇ
Arş Gör. Umut PEKTETİK
Arş. Gör. Gizem ÖZTÜRK
Endüstriyel Tasarım, Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü Kategorisi
Doç. Dr. Irmak BAYBURTLU
Dr. Öğr. Üyesi Sinan YUM
Dr. Öğr. Üyesi Pınar ÖZTÜRK DEMİRTAŞ
İLETİŞİM
E-Posta: kreatifdusuncetoplulugu@gmail.com
Instagram: @kreatifdusunceticaret
KATEGORİ İÇERİKLERİ VE İLERİ DÖNÜŞÜM DETAYLARI
KONU: İleri Dönüşüm (Upcycle)
İleri Dönüşüm Ne Demektir?
İleri dönüşüm, yaratıcı yeniden kullanım olarak da bilinir; yan ürünleri, atık malzemeleri, kullanışsız veya istenmeyen ürünleri, daha iyi kalitede veya daha iyi çevre değeri için yeni malzemeler veya ürünler haline getirme işlemidir. Atıkların yeni ve kaliteli ürünler sunmak için kullanıldığı süreçtir. Temel olarak, eski veya kullanışsız bir nesneyi yararlı ve yeni hale getirmek için bir tür yeniden şekillendirme veya yeniden tasarım yapmaktır. İleri dönüşümün amacı, mevcut malzemelerden yararlanarak yararlı malzemelerin boşa gitmesini önlemektir.
İleri Dönüşüm ile Tasarım Ne Demektir?
İleri dönüşüm, atık ürünün malzemelerinin özelliklerinin ve bazı bileşenlerinin korunmasını sağlarken ürün geliştirmeye olanak sağlar: Atılan parçalar yeni malzemeler ile birleştirilerek kalitesi ve performansı geliştirilebilir. İleri dönüştürülmüş ürünler genellikle seri üretilemez çünkü atık ürünün bileşenleri serileştirmek için oldukça düzensizdir. Tasarımcılar, sürekli yapısı olan bir malzeme seçmeli ve bu malzemeye sürekli erişebilmek için düzenleme yapmalıdır.
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Mimarlık Bölümü Kategorisi:
KONU: Evi “işlemek”
“Ev” ele alınırken, evin fiziksel sınırları dışındaki faktörlerin, yaşantının, zamanın, alışkanlıkların, emeğin, rutinlerin ve bunlarla üretilen mekânın düşünülmesi önemlidir. “İşlemek” kelimesi burada “to cultivate” in anlamını karşılayacak şekilde kullanılmıştır; kelimeyi daha detaylı düşünebilmek adına bazı diğer anlamları aşağıda verilmiştir:
– toprağı işleme – ekin yetiştirmek için toprağı hazırlama, – belirli bir amaç için yetiştirmek, – belirli bir ilişkinin, tavrın, özelliğin veya becerinin bilinçli verilen çaba ile geliştirilmesi, – gelişmeye/büyümeye teşvik etme…
Endüstriyel Tasarım, Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü Kategorisi:
KONU: “Ayakkabı Tasarımı”
İleri dönüşüm bakış açısı ile ele alınacak olan “Ayakkabı” tasarımına dair eskiz uygulamaları konu olarak belirlenmiştir. Eskiz yarışması kapsamında ileri dönüşüm malzemeleri kullanılarak, estetik ve ergonomi kaygılarına öncelik veren, özgün ayakkabı tasarımlarının oluşturulması beklenmektedir. Yarışmacı tarafından seçilecek tasarım eskizlerinden bir adet “eskiz”, istenen formatlarda belirtilen tarihler arasında teslim edilecektir.
Amaç: Yarışmacılardan tasarım eskizi oluşturulurken; “seçilen malzemenin seçilme sebebi, ürüne kattığı estetik-fonksiyonel katkı, seçilen malzemenin insan üzerindeki etkisi ve güvenilirliği, seçilen malzemenin tasarlanacak olan ürünün hedef kitlesiyle uyumlu olması” koşullarını ve senaryolarını karşılayan; yaratıcı, özgün ve yenilikçi bir yaklaşımı benimsemeleri beklenmektedir.