Photographer: Olivier Mathiotte
Photographer: Olivier Mathiotte
Photographer: Olivier Mathiotte
Photographer: Olivier Mathiotte
Photographer: Olivier Mathiotte
Photographer: Olivier Mathiotte
Photographer: Olivier Mathiotte
Photographer: Eric Colin
Photographer: Christophe Aubertin
Photographer: SNBR
Studiolada'nın tasarladığı pazar yeri projesi, Fransa Saint-Dizier'in yerel ticaretini ve zengin tarihini vurgulayarak, hem modern mimariyle hem de köklü geçmişle bir köprü kuruyor.
Saint-Dizier, orta büyüklükteki kasabalarda yaşayan insanların yaşam koşullarını iyileştirmeyi ve bu kasabaların bölge kalkınmasında öncü rol oynamasını amaçlayan “Action Cœur de Ville” ulusal planına bağlı 222 şehirden birisi. Şehir merkezi giderek cansızlaşırken, çevredeki bölgeler zenginleşmiş. Pazar yeri projesi, yerel ticarete ve zanaatkarlığa dayalı yerel bir ekonomi yaratarak şehir merkezini tekrar canlandırma girişimleri arasında önemli bir yer tutuyor.
Projenin şehrin kalbine yerleştirilmesi ve bir anıt olarak korunmuş olan tarihi kaleyle birlikte görünür kılınması alanın sunmuş olduğu önemli sınırlardan. Pazar yeri projesi, tarihi merkez ve çağdaş mimari arasında bir diyalog öneriyor. Tarihi alanlar, savaş sonrası bölgeler, daha sonra dönüştürülmesi planlanan büyük atık merkezi ve kalenin parkı arasında bir bağlantı kurulmaya çalışılıyor. Pazar yeri, fırın, kasap, balıkçı ve manav gibi yerel işletmelere ve küçük yemek alanlarına ev sahipliği yapıyor.
Bu bina, taşla bina yapmanın derin geçmişini özümseyerek geleneksel bir strüktürel yaklaşımı yeniden yorumlamaya çalışıyor. Genel yapısal prensip, çatıyı ve (aralarında hiçbir destek olmaksızın 30 metreyi geçmek üzere sınırlandırılmış) asma zemini destekleyen metalik bir çerçevenin uygulandığı, taş, ahşap ve çelikten oluşan karma bir yapı. Taş cepheler uzun aks boyunca metal ızgarayı sabitlerken çelik strüktür de yanal yön boyunca taş cepheyi sabitlemiş oluyor. İnşaat, dış zemin kirişlerini destekleyen zemine 12 metre derinliğe gömülmüş 36 direğe dayanıyor ve sadece kendi çevresinde temelleniyor.
Taş kemerler, ahşap strüktüre sahip kaburga biçimli tonozlarla bir ilişki kuruyor. Yapısal strüktür hacmi kavrayarak alanın mimari tasarımını şekillendiriyor. 3 kemer bir zincir geometrisine uyacak şekilde birleşiyor ve oranları koruyor. 4 dar kemer 2 metre, 10 orta kemer 7 metre ve 2 büyük kemer 23 metrelik açıklıkları geçiyor. Bu yapısal kararlar zanaatkarlığı, iş bilirliği ve yapım sanatını destekliyor. Günümüzdeki iş gücü eksikliği de, yapısal kalitenin düşüşüne dayanıyor. Bu noktada inşaatçıları ve zanaatkarları tekrar sürecin merkezine konumlandırmak büyük önem taşıyor.