Adil Mutlu Yıldız'ın ASAŞ Sanat Heykel Yarışması için hazırladığı "Hayatta Kalmak (Survive) - DEPREM ANITI" isimli proje.
Ülkemiz dünyanın önemli deprem kuşaklarından birisi olan Alp – Himalaya kuşağı üzerinde yer almaktadır. Türkiye ‘de çok sayıda aktif fay hattı bulunmaktadır. Kuzey Anadolu Fayı ve Doğu Anadolu fayı aktif, fay hatlarıdır. Bu fay hatları yarattıkları etkileri ile Marmara, Ege ve Doğu Anadolu bölgeleri başta olmak üzere hemen hemen tüm Anadolu’yu etkilemektedir. Türkiye, son 100 yılda defalarca 7 şiddetinin üstünde depremler yaşamış bir ülkedir. Son yaşanan ve 10 ili sarsan merkez üssü Kahramanmaraş olan deprem binlerce aileyi etkilemiş ve toplumda büyük travmalar yaratmıştır.
Ülkemizdeki mevcut yorgun yapı stoğu depreme mukavemet göstermeyecek nitelikle 10 binlerce yapı içermektedir. ASAŞ’ı n açtığı Alüminyum Heykel yarışmasına öneri olarak sunduğumuz, SURVİVE (HAYATTA KALMAK) isimli bu eser ile, İstanbul gibi bir metropolde yaşanacak ve yaklaşan depreme duyarlılık sağlamak amaçlanmıştır. Eser; devlet yöneticileri, yerel yöneticiler, halk ve sanatçılar tarafından sürekli görsel hafızamızı tazelemesi, akılda kalması ve etkin çözümleri bir an evvel hayata geçirmeyi dikte etmesi amaçlı tasarlanmıştır.
Eser konsept olarak, yıkık molozlar altında hayatta kalmayı bekleyen bir Canın temsili eskizi üzerine tasarlanmıştır. Hayatla yaşam arasındaki ince çizgide dramatik etki uyandıracak bir fotoğrafı izleyiciye aktarmak, o anı hissetmek, dersler çıkartmak ve bir dahaki depremlere hazır olmak fikirleri ile tasarlanmıştır. Çokça anlatıla gelen yaşam üçgeni, eserde yıkık, eğik, bükük molozlar arasında oluşan geometridir. Kırmızıya boyanmış alüminyum yüzey hayatta kalmayı, yaşayan bir Canı temsil eder.
Survive, İstanbul bağlamında depremin sert sınavlar verdireceği, Bakırköy, Küçükçekmece, Beşiktaş, Kadıköy, Üsküdar gibi ilçelerin halk tarafından en çok ziyaret edilen landmarklarında sunulmayı hedefler. Kent Parkları, sanat merkezleri önü, meydan, üniversite kampüsleri, yerel belediye binaları gibi farkındalığı artıracak alanlarda sergilenmesi planlanan eser, yaşanmış dramatik travmaları tekrar yaşamamak adına kum saatinin yaşama dönük tarafının azaldığını hissettirmek ve bir şeyler yapmanın kaçınılmaz olduğu mesajını iletmekle niyetlidir.