MemutAR, Tayvan'ın Hsinchu kentinde yer alan National Yang Ming Chiao Tung University'de, prefabrik olarak üretilen ve AR teknolojisiyle monte edilen bir tasarım sergisi projesi olarak öne çıkıyor.
MemutAR, Tayvan’ın Hsinchu kentindeki üniversite kampüsünde, küçük ve güzel bir gölün yanında yer alan zarif bir bambu pavyonu içeren bir tasarım araştırma sergisi projesi olarak öne çıkıyor.
Bu proje, sürdürülebilir yapı malzemeleri arasında öne çıkan bambunun çağdaş mimarideki artan kullanımını teşvik etmeyi hedefliyor.
Uzman bambu zanaatkârlığının küresel ölçekteki sınırlı erişimini aşmak için parametrik tasarım araçları, Artırılmış Gerçeklik (AR) teknolojisi ve küresel dağıtım ağları stratejik olarak kullanılarak tasarım ve yapım sürecine entegre edilmiş.
MemutAR, eğik bir hiperbolik paraboloid geometri oluşturmak üzere birlikte bükülen 29 büyük, işlenmiş altın-kahverengi Petung Bambu kütüğünden (Dendrocalamus Asper) inşa edilmiş.
Bu yapı, tutkalla lamine edilerek bölünmüş Petung Halus bambusundan yapılan kenar kirişleriyle şekillendirilmiş.
Tektonik sistem ise, işlenmiş ve bölünmüş siyah Petung yarmalarından oluşturulan çapraz yönlü dizilerle desteklenen bir ızgara kabuğuna dönüştürülmüş.
Yapı, özel olarak tasarlanmış beyaz, yarı saydam cam elyaf takviyeli polimer bir membranla kaplanarak hem estetik hem de fonksiyonel bir koruma sağlanmış.
Üst kısımdaki oculus, gün ışığını içeri alarak bambu deseniyle, pavyonun zarif beyaz dış hatlarıyla keskin bir tezat oluşturan dikkat çekici bir odak noktası yaratmakta.
MemutAR, son derece uzmanlaşmış Balili zanaatkârlar tarafından prefabrik olarak üretilmiş ve standart bir yerel yüklenici tarafından Tayvan’da yeniden monte edilmiş.
AR teknolojisi, yerinde eylemleri holografik olarak yönlendirmek için baştan sona kullanılmış.
Yerel ve uluslararası uzmanlık becerilerinin birleşimi, standart dışı bir alan ve geometriyi kolayca inşa edilebilir hale getirmiş.
MemutAR, yüksek kaliteli bambu işçiliğinin küresel ölçekte yalnızca birkaç uzmanlaşmış bölgede yoğunlaşmasına rağmen, prefabrik parçaların doğrudan yerel inşaat müteahhitlerine gönderilmesi sayesinde bu işçiliğin kolayca ölçeklendirilebileceğini ve denizaşırı ülkelere ihraç edilebileceğini kanıtlamakta.
Bu kavram kanıtı, teknolojinin yalnızca geometrik olarak karmaşık projelerde değil, aynı zamanda yerel topluluklar tarafından düşük maliyetle inşa edilen standart binalar gibi küçük ölçekli yapılar için de uygulanabilir olduğunu göstermekte.
MemutAR, en son teknolojinin doğal malzemeler ve geleneksel yerel zanaatkârlığı kullanan sürdürülebilir mimariye entegrasyonunda bir kilometre taşını temsil ediyor.
Memutar, pavyonun dinamik geometrisinde açıkça temsil edilen döndürme ve çevirmeyi ifade etmekte.
“MemutAR” ismi, Endonezya dilinde “dolaşıma sokmak” ve “nakletmek” anlamına gelen ‘memutar’ kelimesi ile “AR” kısaltmasının birleşiminden oluşmakta.
Ayrıca, proje isminin ‘AR’ harflerinin büyük yazılması, pavyonun üretim, montaj ve yeniden montaj süreçlerinde Artırılmış Gerçeklik (AR) teknolojisinin kullanımını vurgulamakta.
Hsinchu’daki pavyon, bambu ve geleneksel el sanatlarının modern teknoloji ile entegrasyonunu sergileyen bir eğitim işlevi görmekte.
Şu anda meditasyon için rahatlatıcı bir yer olarak kullanılan pavyon, başka bir yerde plaj barı, havuz evi, bambu ormanı yatak odası, müzik performans sahnesi veya daha fazlası olarak kolayca inşa edilebilir.
Sergiyi ziyaret edenler, AR teknolojisini ilk elden deneyimleyebilmek için el tipi mobil cihazlarındaki özel bir uygulamayı kullanarak yapı bileşenlerini veya su kenarındaki pavyonun olası dolgularını tam ölçekte görselleştirebilirler.