Hazal Beşire Turhan tarafından "Çuhadaroğlu 2024 Yılı Öğrenci Proje Yarışması" için tasarlanan proje, jüri özel ödülünü kazandı.
“İSTASYON”
Zamansızlıktan şikayet eder tüm İstanbul. Mutsuz suratların birbirini kovaladığı bu koca şehirde zaman zaman tebessüm eden insanların sanrılarını görürüsünüz. Yollarda geçer tüm şehrin ömrü. Asla saatinde gelmeyen otobüsleri bekler durur, dakikaları sayarken hayaller kurar durur insanlar. Farklı hayatlar kesişir bu duraklarda. Birbirimizin yüzüne bakma cesaretimiz olmasa da bir topluluğun parçası olduğumuzu yeniden hissettirir duraklar. Ekranlar tek kurtarıcımız olur bu vakitlerde. Kulaklığımızı takıp sessizliğe gömülürüz, böylece birbirimizden kaçarız. Dakikaları saymamak için telefonlara bakarız.
BAĞLAM
İstanbul’da yer alan otobüs durakları proje için belirlenen mekan olarak seçilmiştir.
KONSEPT
Ekran
İnsanların oyun oynamak için vaktinin olmadığı bu şehirde onları oyuna ikna etmenin en pratik yolu oyunun içinde olduklarını fark etmemelerini sağlamaktır. İnteraktif duvarlar giderek yaygınlaşmaktadır. Dijital sergiler şehrin nirengi noktaları haline gelmektedir. Dijital sergi (ekran) ziyaretçilerinin büyük bir çoğunluğu fotoğraf çekmeye gelen insanlardan ibarettir. Projede interaktif ekranlar kullanarak kullanıcılara farklı deneyimler sunulmuştur. Doku sensörlü levhalar kullanıcıların hareketlerine göre farklı görüntüler sunmaktadır. Farklı yüksekliklere yerleştirilen levhalar erişilebilirlik açısından ziyaretçiler için uygun hale getirilmiştir. Farklı yaş gruplarından insanların bir arada bulunmasına olanak sağlanmıştır. Bu şekilde otobüs durakları klasik bekleme alanı olmaktan çıkarak potansiyeli yüksek alanlara evrilmiştir. Kullanıcılar vakit kaybetmeden ve farkında olmadan oyuna dahil olmuşlardır.
Tesadüfi Karşılaşmalar
Gridal düzene yerleştirilen hareketli panolar kullanıcılara bağlı olarak konum değiştirmektedir. Panolar çelik konstrüksiyonun ön ve arka yüzeylerine yerleştirilmiş ve durağın iki farklı yönünden kullanıcıların ulaşımı sağlanmıştır. Oyunun tek kuralı panoların hareketidir. Değişen görüntüler kullanıcılara göre farklı yerlere konumlandırılarak değişik örüntüler elde edilmektedir. Oyunun doğrusu ve yanlışı yoktur. Hareketli dijital panolar ile birbirini tanımayan insanların farkında olmadan oyuna dahil olup birlikte vakit geçirmeleri amaçlanmıştır. Farklı insanları bir araya getirerek yeni deneyimler yaşamaları ve otobüs beklerken kaybettikleri zamanı düşünmeden keyifli zaman geçirmeleri planlanmıştır.
FORM
Durakta bekleyen insanların düzensiz forumdan ilham alınarak form tasarlanmıştır. İstasyonlar konumlanacağı alanın ölçülerine göre bir veya daha fazla parçanın birleşimi şeklinde oluşturulabilir.