FuoriSalone 2018 kapsamında, Università degli Studi di Milano'da, Interni dergisinin düzenlediği "House In Motion" sergisi 16-28 Nisan tarihleri arasında düzenleniyor.
Yaklaşık 65 yıllık geçmişe sahip, “iç mekan ve çağdaş tasarım” dergisi INTERNI’nin Gilda Bojardi’nin rehberliğinde Milano’daki FuoriSalone sırasında düzenlediği etkinliklerin bu yıl 20’ncisi (1998-2018) kutlanıyor.
Milano’yu benzersiz ve sıra dışı yapan global bir buluşma noktası olan FuoriSalone, şehrin her yerine yayılmış yüzlerce etkinlik ve gösteriler ile sadece bir tasarım zemini olmaktan çok daha fazlası; sosyo-kültürel bir deneyim sunuyor. FuoriSalone içinde önemli bir yeri olan INTERNI ise uluslararası başarılı mimarlar, tasarımcılar ile onlara destek sağlayan kurum ve girişimleri buluşturarak, bu deneysel ve etkileşimli işbirliğinin sonuçlarını sergiye taşımalarını öngörüyor.
INTERNI “House In Motion” kapsamındaki sergi ve etkinlikler, üç ayrı tarihi mekanda; Università degli Studi di Milano (eski Ca ‘Granda – 15. yüzyıl), Orto Botanico di Brera (17. yüzyıl) ve Corso Venezia 11’deki Audi City Lab (eski Seminario Arcivescovile – 16. yüzyıl) düzenleniyor. INTERNI’nin 2018’in teması “House In Motion”, yaşam tarzlarının değişiminden etkilenen iki meseleye odaklanıyor: günümüz dinamiklerini bir araya getiren, tek bir kimlik oluşturan çelişkili iki kavram, “ev ve hareketlilik”.
Bu yıl INTERNI “House In Motion” sergisinde Tabanlıoğlu Mimarlık da Nurus iş birliğinde “housEmotion” yerleştirmesi ile yer alıyor. Tabanlıoğlu Mimarlık’ın yanı sıra Milano’daki bu küresel sergiye enstalasyonlarıyla katılanlar ise; Ma Yansong- MAD Mimar / Audi City Lab, Mario Cucinella Mimar / Eni gas e luce, Marlo Bellini Mimar /Oak, Metalltech,Alexander Bellman-Gruppo C14 Mimar /Samsung Electronics Italia, Aldo Cibic – Mimar / Abet Laminati, Saib, Dario Curatolo Mimar /Regione Puglia,Lorenzo Damiani Mimar / Ikea Italia Retail, Jacopo Foggini Tasarımcı / Ferragamo Parfums, Daniela GeriniModa Tasarımcısı / Regione Umbria, Diego Grandi Mimar / Garzia, Massimo Iosa Ghini Mimar / Italcer Group, Francesco Isidori-Labics Mimar / Elica, Lissoni Associati Mimar / Dmeco Engineering, Peter Pichler Mimar / DomusGaia, Davide Rampello Küratör / Jiuqitang Cultural Industry Development Co., Michele Tarroni- Stanton Williams Mimar / Focchi Group, Filippo Taidelli Mimar / Universal Selecta ve Casalgrande Padana oldu.
“Nerelisiniz?” sorusuna verilen cevap, “hemen hemen herkesin geldiği yerden farklı bir fiziksel noktada olduğunu, kalıcı veya misafir olarak, artık farklı bir yeri mesken tuttuğunu” gösterir. Evin gerçekten ne olduğuna dair çeşitli algılamalara rağmen, psikanalist D.W. Winnicott’un deyimi ile “Ev, başladığımız yerdir”. Enstalasyonun merkezi, “kucaklayan, besleyici ve yumuşak anneye bağlı olmanın konforunu, rahatlığını temsil edecek şekilde” biçimlenir. Öte yandan, ‘EV’in yarı şeffaf duvarları bir kontrol hissi yaratarak – bireyin aile ve toplumla etkileşimin gelişiminde olduğu gibi – dış ortama kademeli olarak açılan sınırları tespit etmektedir. Bir platform çevresine yerleştirilen alüminyum çubuklar, en basit imgesiyle soyut bir “EV”in sınırlarını oluşturuyor. 5 metreye 5 metre küp biçimindeki form, çevresi de dikey olarak sıralanan çubukların ve aralarındaki boşlukların sağladığı derinlik, açıklıkla birlikte dışarıdan ve içeriden bakıldığında optik yanılsamalara imkân tanıyor. Bu basit form ve minimalist tasarım, ‘EV’ ve dış dünya arasındaki geçişken duruma işaret ediyor. Üretim ve kurulumu Nurus tarafından gerçekleştirilen, Tabanlıoğlu Mimarlık’ın tasarladığı enstalasyon, “EV”in koruyucu ve kucak açan konforunu, “EV”in sınırları ile belirlenen kontrol duygusunu ve yarı saydam duvarlardan çıkarak, daha geniş toplumla öz–etkileşimin gerçekleştiği “dışarısı” ile teması temsil ediyor.
Tabanlıoğlu Mimarlık kurucu ortağı Melkan Gürsel, 16 Nisan Pazartesi günü (Aula Magna, Via Festa del Perdono 7) Università degli Studi di Milano’da düzenlenen basın toplantısına katılarak, uluslararası basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
Sanatın küresel ortak bir dil olduğuna vurgu yapan Melkan Gürsel, “Günümüzün popüler kavramı ‘küreselleşme’, temelinde yüzyıllar önce sanat ile sanatın ortak ve pozitif dili ile başladı ve devam ediyor. Çağdaş anlamıyla küreselleşmenin en güçlü ve en doğru etkileşim aracı, metodu hiç şüphesiz ki kültür ve sanattır. Milano’daki bu küresel buluşma da, bu etkileşimin en önemli platformlarından biri. housEmotion da, hiçbir yerel dili kullanmadan ziyaretçileriyle iletişim kuran, yansıtmak istediğimiz duygu ve anlamı hiçbir coğrafi işaret taşımadan algısal bir okuma ile misafirlerine aktaran bir yerleştirme oldu” açıklamasında bulundu.
Basın toplantısının ardından Orto Botanico di Brera’da verilen davet ile kapıları açılan INTERNI “House In Motion” sergisindeki Tabanlıoğlu Mimarlık / Nurus “housEmotion” yerleştirmesi 16 – 28 Nisan tarihleri arasında ziyaret edilebilecek.