Midtown Manhattan'da bulununan Philip Johnson tasarımı Rockefeller Guest House, cam ve tuğla ile tasarlanmış cephesinin arkasına gizlenmiş modernist bir ikon.
New York mimari mirasını her zaman koruyamamış olsa da, Philip Johnson’un az bilinen yapılarından Rockefeller Guest House neredeyse hiç değişmeden günümüze ulaşmış bir yapı. Johnson’un New York’taki ilk tasarımlarından birisi olan bina, 1949-1950 yılları arasında, Blanchette Ferry Hooker Rockefeller için modern sanat koleksiyonunu sergileme amaçlı bir yapı olarak inşa edilmiş.
O yıllarda bölge, mahalle sakinleri Peggy Guggenheim, Max Ernst, Andy Warhol gibi isimler sayesinde kentin sanat merkezlerinden birisi haline gelmişti. Konuk Evi, MoMA’nın bir uzantısı olarak, potansiyel bağışçılarla birlikte, sanatçıları eğlendirmek ve Modernizm’i en saf ve en etkileyici biçimde sergilemek için tasarlanmıştı.
Bu sırada Johnson sadece birkaç yıldır New York’ta bulunuyordu fakat Uluslarası Stil’in savunucularından birisi olarak çoktan ün kazanmıştı. 1950’lerin ortalarına kadar lisansını alamamış olsa da 1949’da Canaan Glass House’u tasarlamış ve MoMA’nın gayri resmi mimari danışmanı olmuştu. 1930 sonu, 1940 başlarındaki tartışmalı demeçlerine rağmen Johnson, sanat dünyasında sosyal bir figür ve davetlerin aranan ismi haline gelmişti.
Yapıda, içeri girildiğinde şaşırtan, cam cephesi, bahçesi, mobilyaları ve pek çok detayıyla kentin ortasına gizlenmiş, modernist bir atmosfer yakalanmış. Döneminde sanat koleksiyonuna ev sahipliği yapan konutun kendisi de aynı zamanda bir eser niteliği taşıyor. Konuk evi 2000 yılında 11.16 milyon dolara bilinmeyen bir alıcıya satıldığında, satış ücreti New York emlak tarihinin en yüksek değeri olmuş.
Günümüzde yapının bodrum katında bir adet mutfak bulunurken üst kata ısıtma sistemi eklenmiş. İç mekanda minimal bir yaklaşımın benimsendiği yapı inşa edildiğinde ise mutfak adına sadece dolaplar içerisine gizlenmiş bir bar bulunurken, üst kat kullanılmıyormuş.
Rockefeller bina için, Anni Albers tarafından dokunan örtüler, birkaç masa ve sandalyeden fazlasını talep etmemiş. Sanat koleksiyonerleri arasında gösterişin üst seviyede olduğu bir dönemde bu yapı minimal yaklaşımıyla sanat dünyasına sofistike bir ortam sağlamış.
Bu görüşlerin yanısıra Johnson’a duyulan antipati etkisiyle yapıya olumsuz yaklaşanlar da çok olmuştu. Bazılarının gözünde Johnson davetlerde sıkça görülen sosyal bir figür, konuk evi ise konfordan yoksun bir para ve ego anıtıydı.
Blanchette Rockefeller konuk evini, daha sonra nadiren yardımcı etkinlik mekanı olarak kullanacak olan MoMA’ya bağışlamış. Tekrar satılan yapı 1971 yılında ise Johnson ve ortağı David Whitney tarafından 7 yıllığına kiralanmış. Johnson burada yaşadığı sürede iç mekanda bazı küçük değişikliler yapmış ve Warhol, Fran Lebowitz gibi arkadaşlarıyla vakit geçirmiş. Johnson’un burada geçirdiği zaman dilimi modernizm tarihinde bir uygulama egzersizi olarak değerlendirilebilir.