Polimeks Yönetim Kurulu Başkanı Erol Tabanca, memleketi Eskişehir’in Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen’in Odunpazarı’ndaki bir binayı müzeye dönüştürme planını öğrenince konuyu ortakları Cem Sihayi (Eskişehirli) ile Abdullah Gözener’e götürdü:
– Yılmaz Hoca, bir modern sanat müzesi planlıyor. Yapımını üstlenip elimizdeki eserleri de orada sergilesek.
Ortakları tereddütsüz kabul edince Büyükerşen’e başvurdu:
– Hocam, modern sanat müzesini Polimeks olarak yapmaya hazırız.
Polimeks’in 2.2 milyar dolara tamamladığı Aşkabat Uluslararası Havalimanı’nın açılışı sonrasında Tabanca ile sohbet ederken şirketin Kurumsal İlişkiler Koordinatörü Evrim Sümer anımsattı:
– Eskişehir’deki müzeyi anlatsanız…
Tabanca, aile ve şirket olarak ellerinde ciddi boyutta resim-heykel olduğunu vurguladı:
– Eserlerin bir bölümü ofisimizde. Çoğu İstanbul’daki sanat depomuzda korunuyor. Çeşitli sergilere bazı eserleri versek de, depoda durması içimize sinmiyor. O eserleri vatandaşlarımızın görebileceği kalıcı bir yerde sergilemek daha iyi olacak.
Büyükerşen’in onayını aldıktan sonra hazırlıklara başladıklarını kaydetti:
– Müzenin tasarımı için bu konuda dünyanın önde gelen ismi Japon mimar Kengo Kuma ile anlaştık. Projeyi hazırlatıp Anıtlar Kurulu’na başvurduk. İşe başlamak için Anıtlar Kurulu’ndan izin bekliyoruz.
Projenin müze, otel ve sosyal alanlardan oluştuğuna değindi:
– Bu proje, UNESCO’nun “Dünya Mirası” listesinde yer alan Odunpazarı’na turizm açısından değer katacak. Proje, Odunpazarı’ndaki restorasyon çalışmalarının da bir parçasını oluşturacak.
Dünyada sergilenen eserler kadar müze mimarisinin de dikkat çekici olmasına özel önem verildiğine işaret etti:
– Biz de bu nedenle dünya çapında bir mimarla çalışmaya karar verdik.
Projenin 3 bin 300 metrekarelik alan üzerine kurulacağını belirtip ekledi:
– Proje için 6-10 milyon dolarlık bir bütçe ayırdık. İş yaptığımız ülke ve kentlerde bizden sonraki jenerasyonlara ilham kaynağı olacak işler bırakmak istiyoruz. Eskişehir’de bu projeyle o hedefe de ulaşacağız. Kompleksin kapılarını 2017 sonunda açmasını hedefliyoruz.
Suriye, terör, 15 Temmuz’daki hain darbe girişimi sonrası yaygınlaşan FETÖ operasyonu, bu gelişmelerin ekonomiye olumsuz etkisi gibi önemli konular gündemde ilk sıralarda yer alıyor…
Polimeks ve Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, bu yoğun gündem arasına kentte fark yaratacak müzeyi sıkıştırıyor…
Doğrusu da bu değil mi?
O OTELİ BİZ İŞLETECEĞİZ
Polimeks Yönetim Kurulu Başkanı Erol Tabanca’ya Eskişehir’e 50 milyon dolarlık yatırımla yaptıkları, Rixos’un işlettiği oteli sordum, yanıtladı:
– İşletmeyi kendimiz üstlenmeye karar verdik.
– Rixos’la bir sorun mu çıktı?
– Oturduk, konuştuk. Bu kararın iki taraf için daha hayırlı olduğu kanısına vardık.
TÜRKİYE’DE YURTDIŞINA ÇIKIŞ YASAK DEĞİL Mİ MÜNİH’E NASIL GELDİN
MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. CEO’su Tuncay Bekiroğlu, FETÖ’nün 15 Temmuz 2016’daki hain darbe girişiminden 3 gün sonra grubun Münih’teki merkezinde gerçekleşen toplantıya gitti. Toplantı odasına girdiğinde merkezdeki yöneticiler şaşkınlıkla sordu:
– Seni beklemiyorduk. Ülkenden nasıl çıkış yapabildin?
Bekiroğlu, yanıtladı:
– Gayet rahat çıkıp geldim.
Almanya’daki gazeteleri kaynak gösterdiler:
– Darbe girişimi sonrası Türkiye’den bütün üniversite mezunlarının yurtdışına çıkışı yasaklanmadı mı? Burada birçok gazete böyle yazdı.
Bekiroğlu, doğru bilgilendirme yaptı:
– Kamu görevlilerinin çıkışı izne bağlı. Yasak yok.
Bekiroğlu, Ankara’ya döner dönmez FETÖ’nün darbe girişimini anlatan bir bilgi notu hazırlayıp, Münih’e gönderdi…
MAN’ın global yöneticilerinin doğru bilgilenmesini sağladı…
‘HAYAL MEYAL’ AÇILDI
New York’ta yaşayan, seramik çalışmalarında İznik Vakfı’ndan destek alan ressam Elif Uras’ın “Hayal Meyal” adlı kişisel sergisi önceki akşam İstanbul Galerist’te açıldı. 6 Kasım’a kadar gezilebilecek sergi, Elif Uras’ın son dönem resimleri ve seramik çalışmalarından oluşuyor.
Uras’ın son dönem resim ve heykelleri günümüz toplumunda kadının evcil, üreten, işgücüne dayalı temsiliyetini yansıtıyor.
“Hayal Meyal”, Batı modernizmi ile Doğu kültür ve sanatının geleneksel özellikleri arasındaki karmaşık ve değişken ilişkiye dair sanatçının uzun süredir üzerinde durduğu temalarda yeni bir sayfa açıyor.