Cemal Emden, Le Corbusier'in Avrupa, Asya ve Amerika'da bulunan 50 yapısını, bazılarına birkaç sefer giderek yapıların güncel durumuna dair en kapsamlı fotoğraf portfolyosunu oluşturdu.
Mimar ve fotoğrafçı Cemal Emden, beş yıldan bu yana, mimarlık alanındaki hemen herkesin aşina olduğu Le Corbusier yapıtlarını tekrar ve özgün biçimde fotoğrafladı. Çapraz Yansımalar, bu geniş arşivin içinden küçük ve özel bir seçkiyi, mimarlık ve fotoğrafa ek olarak metni de işin içine alan bir küratoryel fikirle izleyiciye sunuyor.
Le Corbusier ve fotoğraf üzerine düşünmeyi, yazmayı heyecan verici bulabilecek bir grup akademisyenden kendi seçtikleri bir Emden fotoğrafı üzerine kısa bir metin yazmaları istendi. Metinler, görsel kültür düşünürü Roland Barthes’ın fikirlerinden ilhamla, her bir katılımcının seçtiği fotoğrafa dair kişisel deneyimini ve bundan çıkan yorumu aktarmayı hedefliyor. Fotoğraf seçimleriyle küratoryel sürecin parçası olan 15 katılımcıdan kiminin yorumu ağırlıklı olarak mimarlığa, kimininki fotoğrafa dair; kimininki ise bu iki alanın tam kesişiminde yer alıyor ve fotoğraflar ile göndergeleri (referent) arasındaki bağın –Barthes’ın ifadesiyle “tutkalın”– niteliğini kontrol ediyor. Bir başka deyişle bu sergi, Le Corbusier yapılarından Cemal Emden’in fotoğraflarına, oradan da bir grup yazarın kalemine yansıyarak izleyiciye ulaşan, mimarlık, imge ve metin dünyaları arasında çaprazlar çizen fikirlerin bir kompozisyonu.
Fotoğraflara İlişkin Metinlerin Yazarları:
Zekiye Abalı, Günkut Akın, Emre Altürk, Tülay Atak, Pedro Bandeira, Tim Benton, İhsan Bilgin, Emiliano Bugatti, Jean – Louis Cohen, Zeynep Çelik, Doğan Kuban, Daniel Naegele, Jacques Sbriglio, Uğur Tanyeli, Atilla Yücel.