Godard ve Mimarlık

BFI'nın (British Film Institute) kısa videosunda, öğretim üyesi ve yazar Richard Martin, yönetmen Jean-Luc Godard'ın À bout de souffle (1960), Le Mépris (1963) and Week End (1967) gibi filmlerinde, mimarlığın kullanımını inceliyor.

Le Mépris filminde Casa Malaparte
Martin’in, Godard filmlerinde görünen mimari yapılara ve mekan kullanımına değinmesinin yanı sıra, filmlerin bazı sahnelerinde, mimarlığın film yönetmekle benzeştiği tarafları da yorumladığını, mimarlığı bir metafor olarak kullandığını görüyoruz.

Videonun senaristi Richard Martin, Godard filmlerini okurken, mimarlığı aynı zamanda “görüntünün ve kurgunun mimarlığı” olarak ele almış. Video şöyle başlıyor: “Uzun kariyeri boyunca, Jean-Luc Godard pek çok şey oldu: Yönetmen, editör, aktör, eleştirmen… Ayrıca sıklıkla bir sanatçı, şair, tarihçi ve filozof olarak anıldı. Peki bunların yanında ya  bir de, mekanları objektifiyle yakalayan ve organize eden Godard’ı, bir çeşit “mimar” olarak düşünürsek?”

Etiketler

Bir yanıt yazın