The Circle tarafından düzenlenen Masa Sergileri’nin üçüncüsü olan "Bir Mühendisin İstikrarlı Hayalleri" sergisi, 4 Ağustos’a kadar her gün 11.00-19.00 saatleri arasında ziyaret edilebilir.
The Circle, “Bir Mühendisin İstikrarlı Hayalleri” sergisi ile Ahmet Topbaş’ı ağırlıyor. Masa Sergileri’nin üçüncüsü olarak 4 Temmuz’da ziyarete açılan sergi, izleyiciyi Ahmet Topbaş’ın mühendislik pratiği içinde gerçekleştirdiği bütünsel ve sürdürülebilir tasarımlarını, yapısal mühendisliğinin gramerini oluşturan dört malzeme ve buna bağlı teknik-teknolojiler üzerinden birlikte yeniden okumaya davet ediyor.
Sergi, görünmeyeni görünür kılma çabasıyla “Nasıl oluyor?” sorusu ile Venedik Bienali’nden Odunpazarı Modern Müze’ye, Arter’den Kalyon Karapınar’a, hamamdan okula, Palanga 1888’den moloz betona uzanan projelerle malzeme ve yapısal tasarım ilişkisini masaya seriyor.
Ahmet Topbaş bir strüktür mühendisi ve buluşçu. Strüktürü, mimariyi ve sanatı seven, çok sayıda dünyaca ünlü mimar, yatırım ortağı, vakıf ve sanatçıyla global projelerde çalışan, farklı alanlara duyduğu merak ve ilgi ile öne çıkan bir inşaat yüksek mühendisi.
2008’de kurduğu yapısal tasarım ve mühendislik firması ATTEC ile, çelik, ahşap, yığma ve beton gibi çeşitli malzemelerle ve bunları karma olarak kullanan yapı sistemleriyle yenilikçi mühendislik çözümleri geliştiriyor; mimarlık, ulaşım, endüstri ve altyapı gibi birbirinden farklı birçok alanda projeler üretiyor. Projelerinde taşıyıcı sistemleri estetiğinin önemli bir göstergesi haline getiriyor. Yapısal tasarımda yeni keşif sahaları aramaya ve alternatifler geliştirmeye devam ediyor.
Sergi, Ahmet Topbaş’ın yolunu aydınlatan ve ilham veren çeşitli ögeler, öğretiler, sanatçılar, yaratıcılık ve tekniğin aynı kap içinde eriyebileceğini söyleyen tüm okumalar, diğer yaratıcı yapı mühendisleri, formun en zarif biçiminin mukavemetten geldiğini gösteren hocalar, ve ilham aldığı farklı kanalları izleyiciyle buluşturuyor.
Topbaş yalınlık, dürüstlük, ekonomi, kalkınma, tektonik, off-site üretim, karbon minimalizasyonu, sahte-kaplama üretimden kaçış, tekniğin estetiği gibi kavramları Mühendislik = Mimari = Bütünsellik = Sürdürülebilirlik formülü ile özetliyor. Bir yapının inşası bittikten sonra görünmez hale gelen “oluş süreci”ndeki detayları içeren bu sergi ile hem bu özet formülün izini sürmek hem de arkasındaki akıl ve yaratılan değerin emeğini görünür kılmak için izleyiciye bir “tersten perspektif” sunuyor.