3. Tasarım Bienali akademi programı kapsamında düzenlenen "Space Play and Architecture-2" atölyesinin sonuç ürünleri İTÜ Taşkışla'da sergileniyor.
Oyun, mekânı kurgularken bir araç olabilir mi? Bu önerme ile başlayan “space play and architecture” atölyesi, kent içinde seçilen çeşitli alanlarda yapılan enstalasyon çalışmaları ile 2. Tasarım Bienali’ne paralel bir etkinlik/sergi olarak katılmıştı.
Bu yıl, Mark Wigley ve Beatriz Colomina’nın 3. Tasarım Bienali için hazırladığı sorulardan birkaçını eksen alarak bu bağlamda oyun-mekân ilişkisi üzerine düşünülen işlerin üretilmesi hedeflendi.
önermeleri etrafında üretilen işler, yakın zamanda bir şantiyeye çevrilmiş olan kentin çeşitli bölgelerinde gündelik yaşam kurgusuna odaklanan, kentin değişen dönüşen yaşamsal kodlarının insanlar tarafından nasıl algılandığını/dönüştürüldüğünü anlatan işlerin üretimini hedefleyen bir atölye çalışmasının ürünleri.
Katılımcıların bir mekânı ele alıp basit bir kurgu ile proje üretmesi ve sonra da onu inşa etmesi üzerine kurgulanarak oluşturulan işler, aynı zamanda bir işi gerçekleştirirken araya giren aktörler ile ilişki kurmak bağlamında önemli bir tanışma/çarpışma olarak tanımlanabilir.
Atölye kapsamında yapılan çalışmalardan oluşan serginin açılışı 25 Ekim Salı günü İTÜ Taşkışla Sergi Salonu’nda yapılacak.
Atölye Çalışma Mekânı: Perşembe Pazarı-Galata-Kabataş üçgeni içinde kalan bölge
Atölye Yürütücüleri: Güldehan Atay -Yılmaz Değer-Oğuz Ayata-Ömer Devrim Aksoyak
Atölye Katılımcıları: