Nippon Paint tarafından geleceğin tasarımcılarını yetiştirme vizyonuyla 14 yıldır düzenlenen AYDA Awards, Türkiye dahil olmak üzere toplam 17 ülkede eş zamanlı olarak gerçekleşiyor.
AYDA, her yıl genç tasarımcılara, tasarım sınırlarını normların ötesine taşımaları için şans tanırken, deneyim odaklı bir öğrenim ve hayatta bir kez karşılaşılabilecek fırsatlar sunuyor. Profesyonel mimarlar, iç mimarlar, endüstriyel kurumlar, ortaklar, tasarım okulları, mezunlar ve tasarım öğrencilerinden oluşan sıkı sıkıya bağlı bir tasarım topluluğu meydana getiriyor.
“Mimarlık” ve “İç Mimarlık” olmak üzere iki ayrı kategoride düzenlenen yarışmanın Türkiye ayağının finalistleri 6 ve 8 Eylül tarihlerinde yapılan jüri toplantıları sonucunda belirlendi.
Her iki kategorinin finalistleri Ekim ayı içerisinde İstanbul’da jüriye yüz yüze sunumlarını gerçekleştirecekler. Sunumların ardından jüri tarafından yapılacak değerlendirme sonucunda her iki kategoride birincilik alan ülke şampiyonları daha sonra diğer ülkelerin ödüllü katılımcılarıyla da yarışarak, “International Grand Winner” unvanını kazanma ve Harvard University Graduate School of Design’da eğitim alma şansı yakalayacak.
6 Eylül 2022 tarihinde seçici kurul üyelerinin katılımı ile online olarak gerçekleşen toplantıda yarışmaya teslim edilen projeler değerlendirilmeye alınmıştır. 8 proje finalist olmaya hak kazanmıştır.
Genel kurgu açısından tutarlı bulunmayan, proje raporunda vadettiklerini tasarımına yansıtamayan ve yarışma temasının alt metninde var olan beklentileri yeterince karşılamayan; 58 sıra numaralı 53ke7yhb, 84 sıra numaralı Art On The Railroad, 89 sıra numaralı Adagio, 90 sıra numaralı Henosis-Being the One, 95 sıra numaralı G- Bridge, 103 sıra numaralı Seasons Of Invisible, 105 sıra numaralı PARKTORY, 112 sıra numaralı UYANIŞ, 113 sıra numaralı Hammam ve 134 sıra numaralı Lodging Units rumuzlu projeler seçici kurul tarafından oy çokluğu ile elenmiştir.
Şartname yer alan Mimarlık Kategorisi “Değerlendirme Kriterleri” başlığı altında belirtilen gereklilikleri yeterince karşılayamayan; 94 sıra numaralı Xtechmegateknoforce Robot Discovering Rural Potentials ve 96 sıra numaralı Düğüm rumuzlu projeler seçici kurul tarafından oy birliği ile elenmiştir.
Sıra No |
Rumuz | İsim-Soyad | Okul | Bölüm |
61 | Grounding | Serra Oğuz | Bilgi Üniversitesi | İç Mimarlık |
75 | Anatomy | Salih Gül | İstanbul Teknik Üniversitesi |
Mimarlık |
78 | Fault Museum – Field of Uninhabitable |
Nursena Çolak | İstanbul Teknik Üniversitesi |
Mimarlık |
85 | A Tale of Rurality | Muhammad Rifqi Fadhilah |
Sakarya Üniversitesi |
Mimarlık |
91 | İstasyon: Bir Kır Rotası | Hilal İlayda Lüy | Sakarya Üniversitesi |
Mimarlık |
100 | Anthropocene Bazaar | Samet Yılmaz | İstanbul Teknik Üniversitesi |
Mimarlık |
101 | Gardentales A Common Garden for Meditativ Encounters |
Alperen Ergin | İstanbul Teknik Üniversitesi |
Mimarlık |
108 | Lost in Aksaray | Elif Sude Aşkın | İstanbul Teknik Üniversitesi |
Mimarlık |
109 | Creations of the Rural | Onur Demir | İstanbul Teknik Üniversitesi |
Mimarlık |
8 Eylül 2022 tarihinde seçici kurul üyelerinin katılımı ile online olarak gerçekleşen toplantıda yarışmaya teslim edilen projeler değerlendirilmeye alınmıştır. 8 proje finalist olmaya hak kazanmıştır.
Genel kurgu açısından tutarlı bulunmayan, proje raporunda vadettiklerini tasarımına yansıtamayan, tasarım yaklaşımı ve içeriği zayıf, özgün olmayan, ölçek anlamında yarışma kategorisine uymayan, bağlamdan kopuk ve tema alt metninde var olan beklentileri yeterince karşılamayan, kavramsal yaklaşımı zayıf; 16 sıra numaralı Karma Kullanımlı Sağlıklı Konut Yapısı Tasarımı, 72 sıra numaralı Crescent Digital Art Museum, 76 sıra numaralı Virtual Connector, 99 sıra numaralı Eko Kültür, 102 sıra numaralı Coffee Corner, 107 sıra numaralı
Uyanış ve 115 sıra numaralı Cabinet of Me rumuzlu projeler seçici kurul tarafından oy birliği ile elenmiştir.
Şartname yer alan İç Mimarlık Kategorisi “Değerlendirme Kriterleri” başlığı altında belirtilen gereklilikleri yeterince karşılayamayan; yapılan detaylı değerlendirmeler sonucunda tasarım dili ve yaklaşımı çok özgün ve yenilikçi bulunmayan 87 sıra numaralı Quinn Business Hotel ile iç mekan tasarımı zayıf bulunan 104 sıra numaralı City Commune Habitus rumuzlu projeler seçici kurul tarafından oy çokluğu ile elenmiştir.
Sıra No |
Rumuz | İsim-Soyad | Okul | Bölüm |
73 | Sarıkaya Sokakları | Beyda Altın | Bozok Üniversitesi | Mimarlık |
74 | Collaborator | Elif Nur Bora | İstanbul Teknik Üniversitesi |
İç Mimarlık |
83 | Bird | Namiye Sıla Korkmaz | Kırıkkale Üniversitesi | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı |
92 | Anonymous | Zehra Genç | Doğuş Üniversitesi | İç Mimarlık |
106 | Nontainer Coffee Shop |
Eren Akavcı | Kırıkkale Üniversitesi | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı |
110 | Caupaj | Aslıhan Öztürkoğlu |
İstanbul Teknik Üniversitesi |
İç Mimarlık |
114 | Locale | Nazlıcan Yeşilyurt | İstanbul Teknik Üniversitesi |
İç Mimarlık |