Knoll, Bauhaus koleksiyonunu sandalyelerin çerçeveleri siyah, beyaz ve koyu kırmızı olmak üzere yeniden üretti.
Revize edilen mobilyalar arasında Ludwig Mies van der Rohe’nin tasarımı olan MR Chair ve MR Table; Marcel Breuer tasarımı olan Wassily Chair, Cesca Chairs, ve Laccio Table yer alıyor.
Renkler, tarihi bir sanat ve tasarım okulu olan Bauhaus’un görsel kimliğini yansıtacak şekilde seçildi. Bu amaçla başlanan üretimde mobilya parçaları, ilk kez ultra mat bir yüzeyle üretildi.
Knoll ekibinden Jonathan Olivares yeni koleksiyon ile ilgili düşüncelerini şu sözlerle anlattı:
“Bauhaus’un ilk yıllarında, Mies van der Rohe, tasarladığı sandalyenin çerçevesini beyaz ve kırmızı renklerde boyamıştı. Yetmiş yıl boyunca Knoll’un Bauhaus klasiklerinin yalnızca kromdan üretilmesinin ardından, boyalı parçaları görmek onları yeniden ilk kez görüyormuş gibi hissettiriyor.”
Jason Cohen’in fotoğraf çekimleri için seçilen -USC Mimarlık Okulu’nun Edward Killingsworth tarafından tasarlanan Watt Hall’un da dahil olduğu- mekanlar, ürünlerin hem çağdaş hem de tarihe referans veren yeniden üretimini destekleyen nitelikteydi.
Mekanlar, Bauhaus mimarisinde vurgulanan endüstriyel malzemeler olan beton, çelik boru ve camdan yapılmış soyut kentsel ortamlar arasından seçildi. Levhalar, eğriler ve düzlemler, ürünlerin siluetlerinin yanı sıra mimari tarzın temel geometrilerini de yansıtıyor.
Görsellerde; materyallere, renklere ve formlara odaklanmak için kasıtlı olarak mekanların kendisi çarpıtıldı. Çağdaş ürünler, Dessau’daki Bauhaus Okulu’nu anımsatan mimari detaylarla yan yana yerleştirildi. Örneğin koyu kırmızı çerçeveli, siyah deriden yapılmış Wassily Chair, Bauhaus’un ikonik kırmızı ve siyah merdivenlerini yansıtıyor.
“Mobilya tasarımlarına tek başına baktığınızda, onları yerleştirdiğimiz ortamların örneklerini yansıtabilecek formları anında görüyorsunuz.”
Jason Cohen
Fotoğraf çekimleri için kullanılan diğer yerler arasında, The Venice Beach Skatepark ve kaykaycıların uğrak yeri olan Koreatown’daki ticari bir plaza yer alıyordu.
“Bu tasarım ipuçlarını hem nesnelerde hem de mekanlarda kontrast oluşturarak vurgulamanın önemli olduğunu düşünüyoruz. Örneğin, Venice Beach Skatepark’taki üç metrelik geniş beton havuzun önündeki Wassily Chair’in keskin düz çizgilerini buna örnek gösterebiliriz.”
Jason Cohen