14 Mart 2012 tarihinde 1104 eser arasından Seçici Kurul tarafından yapılan değerlendirme sonucunda dereceye giren ilk beş logo tasarımı belli oldu.
Seçilen 5 logo tasarımı şu şekilde:
AYSGL72 / Ayşegül Dere / İzmir
Çalışmada amaçlanan, Bergama tarihinin ön plana çıkarılmasıdır. Bergama’da önemli bir yere sahip olana sütun ve sütun başlığı kaligrafik bir form ile oluşturulmuştur. Ve ayrıca Bergama’nın en önemli tarihi değerlerinden biri olan 200 bin ciltlik kitaba sahip ilk Asya Kütüphanesi sütun gövdesinde betimlenmeye çalışılmıştır. Sütun gövdesi üç farklı kaligrafi şekliyle oluşturulmuştur. Ve kütüphaneyi anlatabilmek için bu sütun gövdesinin üçüncü ve son parçası sola yatay açıyla kullanılmıştır. Logo da serifli bir font olan Filoussini Regular ve Bold fontu kullanılmıştır. Kaligrafi tekniğinin kullanılmasındaki amaç ise tarihi etkiyi insanlara yansıtabilmektir.
İZLO871 / İlhan Özen / İstanbul
Antik tiyatro ve sütun sembollerinin Bergama’da önemli semboller olması ve bu sembollerin de yer aldığı birçok tarihi kalıntıya Bergama’nın ev sahipliği yapması nedeniyle bu iki sembol üzerinde yoğunlaşılmıştır. Logo tasarlanırken estetik yapılarından dolayı ve medeniyeti temsil ettiği için antik tiyatro ve sütun şekillerinden esinlenilmiştir. Mavi renk, tarihi değerleri ve medeniyeti temsil ediyor. Bu iki sembolü iç içe kullanarak tarihi ve köklülüğü sembolize eden ağaç kökleri görüntüsü yakalamaya çalışılmıştır.
MAMU001 / Mehmet Ali Müstecaplıoğlu / İstanbul
Taş formuna benzer bir yuvarlak içerisine yerleştirilmiş Bergama yazısının M harfinde, yazının başlangıç ve bitiş noktasındaki beyaz noktalar şehrin tarihi dokusunu simgelemek amacıyla oluşturulmuştur. Yine Bergama yazısı elle yapılmış eskizlerden seçilerek şehre özel bir yazı karakteri kullanılması düşüncesiyle çalışılmıştır. Akılda kalıcılık ve dikkat çeken bir form yakalamak amacıyla Bergama yazısı yuvarlak taşa benzer bir alanın içerisine yerleştirilmiştir.
MAMU002 / Mehmet Ali Müstecaplıoğlu/ İstanbul
Bu çalışmada organik tipografinin gücünden yararlanılarak şehrin tarihi doku zenginliği tipografik bir düzenlemeyle oluşturulmuştur. Bergama’nın eski bir yerleşim yeri olması nedeniyle geçmişe ve mitolojiye gönderme yapması amacıyla var olan yazı karakterlerinin özgün logotype oluşturmayacağı ve bilgisayarda kavramı ifade edecek uygun fontlar olmamasından dolayı tipografik istif elle şekillendirilmiştir. Yapılan 5-6 el eskizi arasından seçilerek orijinale yakın olacak şekilde çalışılmıştır. Renkli örnekte birbiriyle uyumlu farklı renkler kullanılmasının amacı Bergama’nın farklı kültürleri -tıpkı bir mozaik dokudaki tüm taşların bir bütünü oluşturması gibi- aynı coğrafi alanda kaynaştırması ve şehrin tarihi, mitolojik, kültürel zenginliğini ifade etmesini göstermek amacıyladır.
STRM013 / Semih Akın Tozlu / İzmir
Logoda Bergama’nın tarihsel zenginliklerinin ve köklü kültürünün global bir platformla birleştirilerek modern kentleşme, çağdaş yapılanma ve yenilikçi dünya ile entegrasyonu simgelenmektedir. Orta platformda simgelenen antik tiyatro figürü, yükselen bir sütun ile birleştirilerek “B” harfi oluşturulmuş ve Bergama ismine atıfta bulunulmuştur. Aşağıdan yukarıya doğru uzanan sütun; Bergama’nın yükselen değerini, insanının coşkusunu ve geleceğe odaklanan yenilikçi vizyonunu simgelemektedir. Ana renk olarak seçilen mavi, kentin dinamik yapısını vurgulamaktadır. Mavinin tonlarından başlayarak oluşturulan renk geçişleri; Bergama’nın ve insanının sıcak yapısına ve misafirperverliğine vurgu yapmaktadır. Logotype için kent vizyonuna uygun bir font kullanılmıştır.
26 Mart – 09 Nisan 2012 tarihleri arasında halk oylamasına sunulan beş logodan biri Bergama Belediyesi’nin kurumsal logosu olacak.