"F A B R I K A / EAA- Emre Arolat Architects" sergisine paralel olarak düzenlenen "Mimarlık ve Gösteri" başlıklı panel 24 Şubat'ta Milli Reasürans Sanat Galerisi Konferans Salonu'nda gerçekleştirildi.
{video475 src=”http://player.vimeo.com/external/37535644.sd.mp4?s=d414fc3ec50a06dab86eaefb957d32c4″}
Panel, serginin küratörlerinden Nil Aynalı’nın, serginin gelişimi ve “gösteri toplumu” teması üzerine gerçekleştirdiği açılış konuşmasıyla başladı. Serginin diğer küratörü Ali Paşoğlu’nun moderatörlüğündeki panelde, ilk olarak Uğur Tanyeli, Guy Debord’un Gösteri Toplumu kitabı üzerine bir konuşma yaptı. Tanyeli 1967’deki Gösteri Toplumu ve yine yazarın 1980’lerde yayınlanan Yorumlar kitabı doğrultusunda iki Debord ortaya koyarken, toplumun ihtiyaçları, medya kavramı, sanatın, imgelerin, mimar kişiliklerinin ve star kişiliklerinin meta haline gelmesi konularını tartıştı.
Bülent Tanju ise temsiller konusuna değinerek, gösteri toplumunun bir imgeler rejimini işaret ettiğini ve bu rejimin de sonu belirli olmayan etkinliklere izin vermediğini bu sebeple “meta”nın standart bir ürünü ifade ettiği üzerine Debord’un metnine dair incelemelerini aktardı.
Emre Arolat mimarlık eğitimine, mimariyle tanışıklığına değinerek mimariyle kurulan ilişkiyi tartıştı. Kariyerinin dönüm noktaları çerçevesinde mimari üzerine tartışmak ve fikir paylaşımında bulunmak bağlamında bir konuşma gerçekleştiren Arolat, gösteri toplumu dünyası içerisinde “tema”larla ancak iyi mimar olarak birisinin addedildiğini dile getirdi.
Panel konuşmacıların aktrarılanlar üzerine konuşması ve soru-cevap bölümünden sonra sona erdi.