Urban Cosmologies başlıklı 2022 Shenzhen Bienali Sergisinin teması "More than Human Adventure"dı. Studio Link-Arc temaya yönelik, canlı organizmalar ve mimarlık arasındaki bağlantıyı keşfetmeyi öneren Mushroom Brick Pyramids isimli bir enstalasyon tasarladı.
Mycelia (mantarlar) bazen binlerce dönüm alanı kaplayabilen canlı, kök benzeri yapılar. Hayatta kalmak ve çeşitli ortamlara ve onların taleplerine uyum sağlamak için muazzam yeteneklere sahipler.
Mimarlık ofisi, bu enstalasyonda mimarlık dillerini ve tekniklerini geleceğe uyarlamak için bu tür organizmaları yansıtmayı, görselleştirmeyi ve onlardan öğrenmeyi amaçlıyor.
Yapım tabirinden açıklayacak olursak bu enstalasyon, mimari ile çoğunlukla bilinmeyen bir ekosistem arasındaki ilişkileri araştırıyor. Amaç, sınırları ortadan kaldırmak ve bir simbiyoz ya da her iki alan arasında bir iş birliği yaratmak. Tersine çevrilmiş piramit şekli, geleneksel görüşleri tersine çevirerek ikinci doğaların varlığını, çifte işlevselliği, yinelenen amaçları, insan yapımı ve doğal varlıkları, bugün ile geleceği, son olarak da büyümeyi ve çürümeyi gösteriyor. Aynı zamanda bir anti-sembol olan bir sembol.
Enstalasyon, yenilenebilir ve biyolojik olarak parçalanabilen bir malzeme olan 400 asılı mantar tuğladan oluşuyor. Tuğlalar üretilmek yerine yetiştiriliyor. Alt tabakada tarımsal atık saman, küspe ve buğday kepeği kullanılarak miselyum doğal olarak büyütülüyor ve zamanla katılaşıyor. Sonuçta, doğru sıcaklık ve nem altında istenilen şekle dönüştürülebilen, yeterli yapısal mukavemete ve plastisiteye sahip bir malzeme ortaya çıkıyor. İnşaat malzemesi olarak ömrü sona erdiğinde, toprakta birkaç ay kalan mantar tuğla tamamen bozunuyor ve böylece çevreye yük olmuyor.
Sergi, kesintisiz beton çerçeveler arasında galeri boşluklarının bulunduğu dönüştürülmüş eski bir bira fabrikasında düzenlendi. İç-dış alan, mantar tuğlaların havadaki nemi emmesi için ideal bir yer sağlıyor. Ayrıca nemli bir mikro iklim sağlamak için tesisatın altında bir havuz oluşturuluyor.