Efeler Belediyesi tarafından 9 Ağustos'da ilan edilen belediye hizmet binası yarışması sonuçlandı.
Efeler Belediyesi tarafından “Mimarlık, Peyzaj Mimarlığı, Mühendislik, Kentsel Tasarım Projeleri, Şehir ve Bölge Planlama ve Güzel Sanat Eserleri Yarışmaları Yönetmeliği” kuralları içinde “Serbest, Ulusal ve Tek Kademeli” olarak açılan yarışmada yer görme belgesi alan 146 müellefin 68’i proje teslim etti.
Efeler Belediye Başkanı M. Mesut Özakcan’ın da katıldığı değerlendirme çalışmaları Dürrin Süer başkanlığındaki 5 kişilik asli jüri tarafından yapıldı.
İbrahim Eyüp (Ekip Temsilcisi), Mimar
Olcay Ovalı Eyüp, Mimar
Hakan Deniz Özdemir, Mimar
Ersin Deniz Çınar, İnşaat Mühendisi
Kıvanç Korkmaz, Peyzaj Mimarı
Hale Özdemir, Mimar
Ceren Balkan (Ekip Temsilcisi), Mimar
Kerem Ganiç, Mimar
Mert Kalkan, Mimar
Sinan Sayın, Mimar
Faruk Ganiç, İnşaat Mühendisi
Meltem Naz Barış, Peyzaj Mimarı
Ozan Önder Özener, Mimar
Ezgi Çiçek, İç Mimar
Zehra Aksu (Ekip Temsilcisi), Mimar
Ezgi Başar, Mimar
Nesli Naz Aksu, Mimar/Peyzaj Mimarı
T. Nur Çağlar, Mimar
Nesli Naz Aksu, Peyzaj Mimarı
Gürkan Erduman, İnşaat Mühendisi
Seda Temizel, Ekolojik Danışman
Melih Özöner, Makine Mühendisi
Atilla Aksu, Jeofizik Mühendisi
Kemal Aykaç, Elektrik Mühendisi
Selcen Yeniçeri
Utku Coşkuner
Serkan Nurman
Ata Gün Aksu
Serpil Karaca
Evren Başbuğ (Ekip Temsilcisi), Mimar
Can Özcan, Mimar
Oğuzhan Zeytinoğlu, Mimar
Cemal Coşak, İnşaat Mühendisi
Harun Kırlıoğlu, Peyzaj Mimarı
Dilşad Kurtoğlu, Mimar
Özcan Kaygısız, Mimar
Gizem Elbiz, Mimar
Seda Duran, Mimar
Melisa Işık, Öğrenci
Duygu Kısacık, Öğrenci
Sevgi Pekdemir, Öğrenci
Cihan Sevindik (Ekip Temsilcisi), Mimar
Zeynep Canan Sevindik, Mimar
Güney Uyaroğlu, İnşaat Mühendisi
Ceyda Özbilen, Peyzaj Mimarı
Melih Sayı, Makine Mühendisi
Zair Gezmen, Elektrik Mühendisi
Fatih Mehmet İpek, Mimar
Ezgi Atalayın, Mimar
Burak Yardımcı (Ekip Temsilcisi), Mimar
Ali Önalp, Mimar
Güney Gültekin, Mimar
Erhan Arslan, Mimar
Giray Çıvak, İnşaat Mühendisi
Gülce Kantürer, Peyzaj Mimarı
Tamer Başbuğ (Ekip Temsilcisi), Mimar
Hasan Özbay, Mimar
C. Baran İdil, Mimar
Aslı Özbay, Mimar
Levent Aksaray, İnşaat Mühendisi
Serpil Öztekin, Peyzaj Mimarı
Dilan Sak, Mimar
Deniz Kolay, Mimar
Tuna Ekici, Öğrenci
Murat Ölgün, Mimar
Mahsure Köse, Restoratör
Ferhat Hacıalibeyoğlu (Ekip Temsilcisi), Mimar
Deniz Dokgöz, Mimar
Orhan Ersan, Mimar
Murat Teber, Peyzaj Mimarı
Cemal Coşak, İnşaat Mühendisi
Gülcan Afacan, Mimar
Bora Örgülü, Mimar
Mehmet Horunlu, Öğrenci
Nurcan Koca, Öğrenci
Hazar Çamtepe, Öğrenci
4 yorum
Kullandığımız programlar 1920’lerdeki yeni yapı formlarını daha hızlı çizmek için geliştirilmemiş olsa gerek.
https://goo.gl/T7hqCp
Bu monotonluğu yarışmayla seçmek zorunda kalmak çok can sıkıcı. Şartnamede “kutu” diye bir madde mi vardı? Seçilmiş seçilmemiş birçok proje bugüne ait değil. Bu şekilde yarışma da anlamını ve değerini yitiriyor. Jürilerin yorum değerleri değiştikçe yarışmacılar da farklı arayışlara girecek diye düşünüyorum. Uzun zamandır jüri raporlarında “çağa ait değil” yorumu gözüme çarpmıyor, ancak her yarışmada çağ dışı birçok proje dereceye giriyor.
Çağa ait olmanın, illa ki amorf, kırıklı vs form arayışlarıyla olacağını kabul edemiyorum. 1. projenin yaşantıya vaat ettiği, çağımızın olması gereken sosyal belediyecilik anlayışına hizmet eden iyi fikirleri var. Bu fikirleri mimarın kendi çizgisinde “kutu”larla ifade etmesinde sakınca yok.
Başka bir proje olsa; benzer fikirlerde, amorf hatlarla, yepyeni malzemelerle tasarlanmış bir proje. O da ödül alabilirdi.
Mimari yarışmalarda ödülü belirleyen form farklılığından ziyae başka şeyler olmalı benim kanaatimce de.
uluslar arası yarışmalarda da https://goo.gl/zGGNf2 ödülü alabiliyor eleştirdiğiniz “kutu” projeler. https://goo.gl/Eed8xh
Link atmamın sebebi, size göstermek değil örnek olarak üstüne bakabileceğimiz içindir. o yarışmada 1. ödül ile 2. ödül dikkate alınabilecek durumdaydı bu konuda. Çağa ait psikoloji ve algılar değerlendirilmiyor diyemem veya ben de çağa ait değilim bilemem 🙂
Amorf form arayacak kadar sığ bir görüşüm yok, ancak açık ki tüm yarışmalarda aynı çözümler artık birbirini tekrarlıyor. Öncelikle çağa ait malzemeler yorumlanmıyor ve potansiyelleri gözardı ediliyor. İkinci olarak çağa ait psikolojiler, algılar değerlendirilmiyor ve göz ardı ediliyor. Son olarak bilim kullanılmıyor. O başka şeyleri arıyoruz işte, ancak yok. Jüri midir neden, süre midir, ödül miktarı mıdır, toplumsal yaklaşımımız mıdır bilemiyorum. Ama sanki yeteri seviyeye ulaştıramıyoruz. Olması gereken kadarıyla yetiniyoruz, yeniyi üretmekten çekiniyoruz. Bana uluslararası proje yarışması linki atmayın, inceliyoruz zaten. Mimarlıkta yeni paradigmalara ihtiyacımız var. Mimari teoriler üretmeye ya da teorileri yorumlayıp örnekler sunmaya ihtiyacımız var. Yarışmalar bu sunumlar için çok iyi ortamlar diye düşünüyorum. Yarışmalar bu kaliteleri de teşvik etmeli.