Es Devlin, Glasgow'daki COP26 iklim konferansı kapsamında The New York Times Climate Hub'a mekan olarak Conference of the Trees'i tasarladı.
Conference of the Trees olarak adlandırılan geçici enstalasyon, 197 ağaç ve bitki türünden oluşuyor.
Enstalasyon, 12 günlük ana konferans sırasında bir dizi görüşmeye ev sahipliği yapan, Glasgow’daki SWG3 Sanat Merkezi’ndeki The New York Times Climate Hub’ın ana ortamını oluşturuyor.
Seyirciler için ikinci el ahşap okul sandalyeleriyle dolu, az ışıklı bir açıklığın etrafına ağaçlar ve bitkiler yerleştirilmiş. Ağaç ve bitki sayısı, COP26’ya katılan ve 1994 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği anlaşmasını imzalayan 197 ülkeyle eşleşecek şekilde ayarlanmış.
Devlin, ağaçlarla dolu etkinlik alanının, gerçekleşen görüşmeler üzerinde olumlu bir etkisi olacağını umuyor.
“Odada ağaçların getirdiği, konuşmanın kalitesini etkileyen bir hava ve koku kalitesi var. Hepimizin deneyimlediği bir şey. Ormanda bir yürüyüş sırasında, hem geleceğe bakan hem de insan olmayan türlere odaklanan gözlerle yapılan bir sohbet, bir masanın karşısında yüz yüze yapılan bir sohbetten çok farklı bir tona sahiptir. Odak, doğrusal bir çerçeve içinde bir insan formudur.”
Ağaçlar, Devlin’in Richard Powers’ın 2018’de yayınlanan romanı The Overstory’yi okumasıyla ve çalışmalarını takip etmesiyle bir tema haline gelmiş.
Bu yılın başlarında, Londra Tasarım Bienali’nde, Birleşmiş Milletler’in iklim girişimi olan “Global Goals” hakkında farkındalığı artırmak amacıyla Londra’daki Somerset House’un avlusunu geçici olarak 400 ağacın doldurduğu Forest for Change’i tasarladı.
Her ikisi de Forest for Change projesinde çalışmış olan mimar Philip Jaffa ve yeşil altyapı uzmanı Scotscape, Devlin’in stüdyosuna Conference of the Trees’e yardımcı olmuş.
Somerset House enstalasyonunda olduğu gibi, Conference of Trees’i oluşturan floranın, Glasgow’daki bir topluluk bahçesine yeniden dikilmesi planlanıyor.