Geleneksel Japon yapılarından ilham alan ev, Cubo Design Architects tarafından tasarlandı.
Cubo Design Architects tarafından tasarlanan Tokyo’daki C4L House’da geleneksel Japon malzemeleri ve detayları çağdaş yüzeylerle bir araya getirilmiş.
Marangozluk, kağıt ve vernik işleriyle uğraşan birkaç yerel zanaatkarın işbirliğiyle oluşturulan bu tasarım, Japon yazar Junichiro Tanizaki’nin 1933 tarihli Gölgelere Övgü adlı denemesine ve wabi-sabi -kusurluluğun kabulü- kavramına atıfta bulunuyor.
Ofisin kurucusu Hitoshi Saruta, “Junichiro Tanizaki’nin yazdığı gibi, güzelliği ve konforu ancak geleneksel bir evin ışığında tam olarak takdir edilebilecek malzemeler ve mobilyalar vardır” diyor ve ekliyor:
“Japonya’nın kültürel bağlamının anlaşılmasına ve atalarımızın becerilerine ve yeniliklerine saygı duyulmasına dayanan ve yine de gelecek nesillere aktarılabilecek evlerin, bugün Japonya’da inşa etmemiz gereken türden evler olduğuna inanıyoruz.”
C4L House’un girişi derin olmayan bir havuzun yanından geçerek zemin kattaki salona açılıyor. Burada, hem cilalı hem de doğal taş yürüyüş yolları, dokulu alçı duvarlar ve incelikle oyulmuş ahşap paravanlarla çevrili kaya ve bitki yataklarından geçiyor.
Birinci kattaki yatak odalarında da aynı ahşap ve taş paleti kullanılmış ancak daha çağdaş bir yaklaşım benimsenmiş. Japon kağıt duvarlar ve örülmüş kordonlarla perdelenmiş bir yatağa sahip koyu renkli halı kaplı bir uyku alanı tasarlanmış.
Banyo alanlarında gömme taş küvet ve kavisli ahşap sauna yer alırken çay salonu geleneksel Japon marangozluk teknikleri ve tatami döşeme kullanılarak tamamlanmış.
Ahşap çerçeveli sürgülü kapılar, zemin kattaki salona bakan küçük balkon alanlarına açılıyor. Pürüzlü ve pürüzsüz, aydınlık ve karanlık arasında görsel bir karşıt birliktelik sağlıyor.
Saruta, “Aydınlık ve karanlık arasındaki kontrasta çok dikkat ettik, hem zayıf ışığın güzelliğini ifade eden dingin alanlar hem de güçlü ışıkla dolu daha dinamik alanlar yarattık” diyor ve devam ediyor “Geleneksel zanaatkarlar toprağı, ağaçları ve diğer doğal malzemeleri çok çeşitli mimari formlara dönüştürdü.”
“Güzel bir ışıkla aydınlatılan bu formlar, büyük derinliğe sahip mekanlara dönüştü.”
C4L House’un ikinci katındaki oturma, yemek ve mutfak alanı, çatının geniş, ahşap kaplı çıkıntısı tarafından gölgelenen güneye bakan bir terasa yer açmak için geride konumlandırılmış.