YEM Yayın’ın; Çiğdem Demir, Pelin Öztürk Göçmen, Tevfik İnanç İlisulu, Serra Erdem, Zeynep Pehlivan Baskın, Dilek Evirgen, İrem Bilgi Ataay ve Göktehan Ekmekçi tarafından kaleme alınan yeni kitabı Görsel İletişimi Tasarlamak 001 yayımlandı.
Editörlüğü Ömer Durmaz ve Murat Ertürk, kapak tasarımı Esen Karol tarafından yapılan kitap; başta görsel iletişim ve grafik tasarım lisans öğrencileri olmak üzere tasarımla ilgilenen herkes için temel bilgiler sunuyor. Sekiz bölümden oluşan Görsel İletişimi Tasarlamak 001; bilgilendirme, ambalaj, portfolyo, hareketli grafik, arayüz tasarımı, fotoğraf, sinema ve tipografi gibi görsel iletişim tasarımına ilişkin güncel bir içerik sunuyor.
PORTFOLYO TASARIMI: “Günümüzde rekabet ortamında, birbirinden farklı tasarımcılar kendilerini tanıtmayı nasıl başarabilirler? Ya da işveren ve müşteri karşısında diğer tasarımcılar arasından nasıl dikkat çekebilirler? İşte bu kritik noktada portfolyo çok hayati bir önem kazanır. Portfolyo, doğru şekilde ileti gönderebilirse tasarımcı adına çok önemli mesafeleri kat eder, onun tasarımcı kimliğini hedef kitleye iletir ve kişisel markalaşma sürecinin en önemli yapıtaşlarından biri olur…”
AMBALAJ TASARIMI: “Yapısal bütünlük içerisinde iletişim unsurlarıyla donatılan ambalajlar, markayı temsil etme görevini üstlenirken aynı zamanda diğer ürün ambalajlarıyla da zorlu bir rekabet içerisindedir. Bu noktada devreye giren ambalaj tasarımı, görsel iletişim tasarımı içeresinde bir uzmanlık dalı olarak tanımlanabilir. Profesyonel bakış açısıyla bir meslek olarak da nitelendirilebilen ve iletişimin temel unsurlarının tüm yönleriyle etkili biçimde kullanıldığı ambalaj tasarımını görsel iletişim tasarımından ayrı düşünmek neredeyse imkânsızdır…”
KULLANICI DENEYİMİ TASARIMIVE ARAYÜZ TASARIMI: “Teknoloji ile çevrili günümüz dünyasında, her geçen gün yeni alanların dijitalleştiğine şahitlik edilmektedir. Dijital mecralarda kullanıcı ile etkili iletişim kurma noktasında ilk sıralarda gelen kullanıcı deneyimi tasarımı ve arayüz tasarımı, görsel iletişim tasarımcıları tarafından ayrıntıları ile incelenmesi gereken iki alandır…”
BİLGİLENDİRME TASARIMI: “Özellikle son yıllarda teknolojinin gelişmesiyle, insanlar sonsuz sayıda bilgiye ulaşabilmektedir. Bu bilgilerin ulaşımını sağlayan kurumlar verileri bir araya getirerek topluma erişimi sağlamaktadır. Ancak bu denli veriye sahip olmak tek başına yeterli olmamaktadır. Bu veri yığınını anlamlı bilgilere dönüştürebilmek, hedef kitleye aktarabilmek ve özetlemek gerekmektedir…”
TİPOGRAFİ TARİHİ VE TEMEL TERİMLER: “İnsanlar tarih boyunca iletişim kurmak, var olduğunu kaydetmek için yazmışlardır. Zamanla toplumla iletişim kurmak ve ayak uydurmak için daha fazla uyarana ihtiyaç duyar hale gelinmiştir. Mekân ve şartlar geliştikçe, zaman değiştikçe görsel iletişimin dili de çeşitlenip zenginleşmiştir. Yazı ve görselin birbirlerini destekleyen araçlar olarak kullanılması var olagelmiştir…”
HAREKETLİ GRAFİKLER VE TARİHİ: “Günümüzde gelinen noktada film-dizi sektöründeki gelişmeler, çözünürlüğü artan ekranlar, gelişen mobil cihazlar ve bunlarla birlikte gelişmeye devam eden sosyal medya uygulamalarıyla birlikte bilgiyi iletebilmek için hareketli grafiklere doğru kayan bir dönemden bahsedilebilir.Hareketli grafikler de verilmek istenen bilgileri veya mesajları en doğru şekilde iletmek veya sunmak için bu araçları görsel hareketler kullanarak yapmaktadır…”
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI – MARKA İLETİŞİMİNDE REKLAM FOTOĞRAFLARI VE YARATICILIK: “Reklam, tüketicide farkındalık yaratma ve satın alma davranışı oluşturma konusunda fotoğrafın manipülatif gerçeklik etkisine başvurmaktadır. Fotoğrafın bu ikna ve etki gücü, tasarım ve reklam tarihinde birçok yaratıcı uygulamalarla geliştirilmiştir. Reklamcılık tarihinin ‘altın çocuğu’ olan fotoğraf, günümüz dijital teknolojilerinin de etkisiyle, yaratıcı reklam uygulamalarında ‘parlayan yıldız’ olmayı sürdürmektedir…”
“Şimdiki zamandan bir çıkarım yaparsak birbirlerinden ayrı olarak düşünemeyeceğimiz iki alan görsel iletişim tasarımı ve sinema ile onları birbirine bağlayan teknoloji ve dijitalleşme her geçen gün bizi dijital sinemanın yaptıkları ve yapabilecekleri hakkında daha da düşünmeye sevk eder…”
1 Yorum
Bulutsuzluk Özlemi’nin “Bulutsuzluk Senfoni” albümünün kapağındaki görselin tasarımı da mı Esen Karol’a aitmiş, bunu bilmiyordum.