İlber Hoca’nın Hedefindeki O Mimar Kim

Prof.Dr. İlber Ortaylı, Mimar Sinan Üniversitesi’ne ait olan Çağdaş Sanat Müzesi’nin yapısını ve mimarı Emre Arolat’ı isim vermeden eleştirdi.

Prof.Dr. İlber Ortaylı, Hürriyet gazetesindeki yazısında Tophane’deki Nusretiye Camisi’ni yazdı.

“DERKEN MENDERES DEVRİNİN KABA BİNALARI RIHTIMI DOLDURDU”

“Bütün Avrupalı seyyahların ve ressamların fırçasında Tophane’deki Nusretiye Camisi yer alır” diyen İlber Ortaylı, şunları yazdı:

“Bu yapı 1826’da inşa edilmiştir. II. Mahmud Han’ın İstanbul halkına hediyesidir. Osmanlı barokunun hatta rokokosunun temsilcisi sayılabilir. Mimarı, Amira sınıfından Kirkor Balyan’dı. Bizim çocukluğumuzda dahi Tophane’nin egzotik görünümünün bir parçasıydı. Derken Menderes devrinin kaba binaları rıhtımı doldurdu.”

“MİMARI DA MALUM GÖKDELENLERİYLE TANIDIĞIMIZ…”

İlber Ortaylı, “Hâlâ yıkılamayan antrepolarla denizcilik bankasının çürümüş tesisleri ne zaman ortadan kalkacak derken bu millete güzel sanatlar ve mimariyi öğretmesini istediğimiz Mimar Sinan Üniversitesi bir garip binayı getirdi, caminin yanına dikti” diyerek Çağdaş Sanat Müzesi’nin binasını eleştirdi.

“Mimarı da malum gökdelenleriyle tanıdığımız, kendisini bu şehrin beş büyük mimarı olarak ilan edenlerden bir zat” diyen İlber Ortaylı, Mimar Emre Arolat’ı işaret etti. İlber Ortaylı, Emre Arolat için, “Bu mimar, biraz ötedeki Kabataş’a martı konduran meslektaşını izleyerek buraya bir garip bina kondurdu. İstanbul’u bitirmekle görevli bu istila ne zaman duracak diye bekliyoruz” diye ekledi.

İSTANBUL ÇAĞDAŞ SANAT MÜZESİ

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 1937’de Atatürk’ün emri ve Meclis’in kararıyla tahsis edilerek müze olarak kullanılan Veliaht Dairesi’ni boşaltıp, eserleri Antrepo 5’e taşımıştı.

İstanbul Çağdaş Sanat Müzesi adıyla Mimar Emre Arolat’ın tasarladığı yeni müze binasının inşaatı burada başladı. Emre Arolat, ruhunu binanın betonarme grid’lerinden alan iddialı bir proje hazırladığını ifade etmişti. Eserler, liman bölgesinde kullanılan konteynerleri çağrıştıran salonlarda sergilenecek ve bu salonlar, geniş boşluklarda birbirine köprü ve merdivenlerle bağlı olacak. Caddeye bakan tarafta, eski Denizcilik İşletmeleri binasının sadece cephesi korunacak, ama antreponun grid’lerden oluşan yapısı korunacak.

Etiketler

Bir yanıt yazın