İstanbul Bienali ile Koç Holding, dünyada güncel sanatın önde gelen isimleri arasında yer alan sanatçı Ayşe Erkmen’in Haliç kıyısında sergilenen “Haliç Haliç’te” isimli eserini 17. İstanbul Bienali kapsamında şehre armağan ettiklerini duyurdu.
İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından düzenlenen İstanbul Bienali, 2007-2036 sponsoru Koç Holding desteğiyle, 2017 yılından bu yana her bienalle birlikte kalıcı bir eseri kamusal alana kazandırma geleneğini sürdürüyor. İstanbul Bienali ile Koç Holding, dünyada güncel sanatın önde gelen isimleri arasında yer alan sanatçı Ayşe Erkmen’in Haliç kıyısında sergilenen “Haliç Haliç’te” isimli eserini 17. İstanbul Bienali kapsamında şehre armağan ettiklerini duyurdu. Günün farklı anlarında farklı ışıkları yansıtan ve Haliç’in karakteristik formuna odaklanan eser, Haliç’in üzerine akşamüstleri yansıyan ve altın renkli güneşle birleşince “altın boynuz” olarak anılan simgesine atıfta bulunuyor. İstanbul Bienali’nin otuzuncu yaşını kutladığı 2017 yılında, Koç Holding’in desteğiyle dünyaca ünlü sanatçı Ugo Rondinone’nin “Buradan Nereye Gidiyoruz?” başlıklı neon heykeli, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yolu üzerindeki Mustafa Kemal Kültür Merkezi’ne yerleştirilmişti. 2019’da ise Monster Chetwynd’in, “Gorgon’un Oyun Alanı” adlı işi, Maçka Sanat Parkı’nda çocukların içinde oyun oynayabildiği bir açık hava yerleştirmesi olarak kente kazandırılmıştı.
İstanbul Bienali ve Koç Holding, 2017 yılından bu yana her bienalde İstanbul’a kalıcı bir eser bırakma geleneğini sürdürüyor. Ülkemizde sanat ortamının gelişimine destek olan, kültür ve sanatın herkes için erişilebilir olmasını hedefleyen Koç Holding, İstanbul Bienali’nin ücretsiz olarak ziyaret edilmesini de sağlıyor. 2007 yılından bu yana sürdürdüğü İstanbul Bienali sponsorluğunu, 2036 yılına kadar uzatan Koç Holding’in desteğiyle bu yıl İstanbul’a armağan edilen kalıcı eser, kamusal alanın sınırlarını sanat aracılığıyla test eden, heyecan verici pratiğini farklı coğrafyalarda izleyiciyle buluşturan Ayşe Erkmen’in imzasını taşıyor. Haliç’in biçimine odaklanan “Haliç Haliç’te” isimli eser, günün farklı anlarında farklı ışıkları yansıtıyor.
Sanatçı Ayşe Erkmen, “Haliç Haliç’te” isimli eserini, “Yabancı dillerde ‘Golden Horn/Altın Boynuz’ olarak bilinen Haliç’in ilginç biçimi benim için bir gemiyi andırıyor, bir gondolu veya tuhaf biçimli bir kayığı, hatta bir dumanı… Baktıkça akla tuhaf düşünceler getiren bu hareketli ve esrarengiz form, Haliç’in üzerine akşamüstleri yansıyan altın renkli güneşle birleşince altın boynuz adını almış deniyor. Bu şekil aslında bir kontur, bir dış çizgi. Ben bu çizginin içini doldurup bir yer, bir alan oluşturup, bunu Haliç’te konumlandırmak istedim” sözleriyle anlatıyor.
1 Yorum
ESER GERÇEKLEŞTİRİLMEZ
Çıkartılır, ortaya konur…
Ben demiyorum, uzmanı da diyor. Bir türlü rahat edemiyoruz, neden dil tembelliği var diye.
https://twitter.com/kidegitim/status/1434898920459706370?s=20&t=k1OpdCH47RIc5J-v09e5WQ