Kentsel Yenileme Masalara Düştü

Yeni dönemin eğlencesi kentsel yenileme oyunu olacak. Bu, her ne kadar yaratıcı bir masa oyunu olsa da yazıyı okudukça günümüzdeki yenileme uygulamalarından hiçbir farkının olmadığını göreceksiniz.

Artık modern kentlerdeki cani planlama ofislerinin yaptığı her şeyi siz de yapabilirsiniz. Bu oyunda başarısız bir kentsel deneyim yaşayabilirsiniz ve yeniden başlayabilirsiniz. Bütçe problemi veya vizyonunuzu tıkayan politik gündem olmadan büyük ve şimdiye kadar hiçbir kentin erişemediği güzellikte kentler inşa edebilirsiniz.

Başlangıç:

Bu oyun birçok kişiyle oynanabiliyor, kişi sınırı yok.

Her oyuncu listeden kendine bir rol seçiyor. Bu listede Kent meclisi üyesi, geliştirici, aktivist, kent plancısı, yoldan geçen bir adam, akademisyen, yenileme mağduru bir mahalle sakini, belediye başkanı, politikacı, gökdelen meraklısı ve çöpçü yer alıyor.

Not: her bir rolün sahibi tek bir oyuncu olmak zorunda değil, birden fazla kişi aynı rolü alabilir fakat yalnızca bir başkan olmalı.

Kurulumu:

Oyunda şu parçalar bulunuyor: Oyunun oynanacağı bir zemin, 18 adet bina, 10 adet planlama yönlendirme kartı, karar çarkı, tırmık.

Oyunun oynanacağı zemin düz bir yerde buunmalı. Binalar, zeminin yanında bulunmalı. Karar çarkı da binaların yanında yer almalı. Kartları da görünmeyecek şekilde ters biçimde binaların ve çarkın yanına yerleştirin.

Not: Eğer oyunda plancı varsa bu oyuncu planlama yönlendirme kartlarından sorumludur. Eğer oyunda plancı yoksa kartlar kapalı olarak zeminin yanında durur ve her oyuncu kartını kendi çeker.

Oyun:

Oyunda ilk sıra başkanındır. Onun sırası geçtiğinde kimin oynayacağına yine başkan karar verir. Bunun için sağındaki veya solundaki herhangi bir oyuncuyu seçebilir. Bu karar, oyunun saat yönünde veya saat yönünün tersine döneceğini belirler. Başkanın başlamasıyla her oyuncu sırası geldiğinde karar çarkını döndürür. Çark bir simgenin üzerine geldiğinde her oyuncu bu simgenin belirttiği yolu izler.

Kat mülkiyeti: Oyuncu bir bina seçer ve binayı seçtiği bir yere yerleştirir. Oyunun geri kalanında daireler üst üste gelerek gökdelenler oluşturulabilir.
Ticaret yapıları: Oyuncu bir bina seçer ve binayı seçtiği bir yere yerleştirir. Oyunun devamında ticaret yapıları üst üste gelerek kuleler oluşturulabilir.
Toplu konut: Oyuncu bir bina seçer ve binayı seçtiği bir yere yerleştirir. Oyunun devamında konutlar üst üste gelerek kuleler oluşturulabilir.
Okul: Oyuncu bir bina seçer ve binayı seçtiği bir yere yerleştirir. Okullar üst üste getirilemez. Kat mülkiyeti, ticaret yapıları ve toplu konut okulun üzerine yerleşerek kuleler oluşturulabilir.
Buldozer: Oyuncu binaların yıkımı için isterse tırmığı kullanır. Yıkım sırasında yanlışlıkla yıkılan binaların ise zeminden kaldırılması gerekir.
Park: Oyuncu park yaparak açık alan kullanımını teşvik eder. Oyun zemininin üzerinde herhangi bir parça yer almaz.
Planlama yönlendirmesi: Oyuncu bir planlama yönlendirme kartı çeker ve o karta göre oyununu oynar. Oyuncu görevini tamamladığında sırası geçmiş olur.

Notlar

Oyun asla sona ermez. Tüm oyuncular diğer çıkarlarının peşinden koşar ve oyun sürer gider.

Binalar çeşitli boyutlara ve renklere bürünür. Sıra geldiğinde her oyuncu kendi kişisel beğenilerine göre bir bina seçer. Oyuncular dünyaca ünlü mimarların ünlü mimarlık eserlerini seçerek oyuna çeşitlilik katabilir. Bunun için şişe kapağı, taş, makarna, küçük şekerler kullanılabilir.

Etiketler

Bir yanıt yazın