Sandwich, denizde yaşanan kayıpları anmak amacıyla Fukuyama'da gemi formunda, ahşap bir pavyon tasarladı.
The Kohtei Pavilion isimli yapı, denizde veya endüstriyel kazalar sonucunda hayatını kaybeden işçileri anmak amacıyla inşa edilen, Hiroshima’daki Tenshinzan Shinshoji Tapınağı’na ait kampüsün bahçesine eklenmiş.
Yapının strüktür tasarımı, sanatçı Kohei Nawa ve peyzaj kurgusunu tamamlayacak bir enstalasyon tasarlaması talep edilen, Nawa’nın Kyoto merkezli stüdyosu Sandwich’ten mimarlar Yoshitaka Lee ve Yuichi Kodai’ye ait.
Ekip:
Kohtei’nin özgün formu, tapınağın bizi gemi formunda bir yapı tasarlamaya yönlendiren köklerinden esinleniyor. Bu dağların çevrelediği dalgalar üzerinde süzülen bir mimari ve teması üç temel malzeme ile çalışmak üzerine: ahşap, taş ve su.
Pavyon, ahşap yüzeyin altında korunaklı bir alan yaratacak şekilde iki sıra sütun ile peyzaj üzerinde yükseltilmiş. Yapının cephesi, bambu çiviler ile birbirine iliştirilen ince katmanları içeren geleneksel Kokera-Buki tekniğiyle uygulanmış, selvi ağacından elde edilen ahşap parçalar ile kaplı.
Çatı, Kyoto’lu bir 16. jenerasyon çatı ustası tarafından serilen 340.000 parçayı içeriyor. Yapının alt yüzünde ise strüktüre aşağıdan bakıldığında monolitik kalite kazandıracak şekilde pürüzsüz bir yüzey yaratan 250.000 parça ahşap kullanılmış.
Böyle bir mekanın altında bulunma deneyimi ahşap çatının canlı formuna karşın peyzajın yalın varlığını destekliyor. Etraftaki manzara çerçevelenmiş ve ziyaretçiler sürekli değişen manzarayı izleyebiliyor.
Yapı, okyanus yüzeyini anımsatmak için yerel madenlerden elde edilen taşlar ile oluşturulan hafif kütlesiyle peyzaj üzerinde yüzüyor gibi görünüyor. Çakıl yürüyüş yolları ile ayrıca peyzaj içerisinde yapı ile bahçeleri birbirine bağlayan farklı rotalar oluşturulmuş.
Yalın bir köprü ile ziyaretçilerin pavyonun diğer ucundaki küçük bir girişe ulaşması sağlanmış. Bu açıklık, meditatif bir enstalasyonun yerleştirilmesi amaçlanan karanlık mekana açılıyor.
Enstalasyon, okyanusun enginliğini temsil ediyor. Ziyaretçiler burada sakin dalgaların oluşturduğu parıltıları izlerken meditasyon yapabilecek. Mekanındaki karanlık, hafif sesler ile birlikte ziyaretçinin görsel ve işitsel duyuları meraklı bir yolla keskinleştiriyor.
Pavyonun tasarlanmasındaki genel amaç, dış mekan, iç mekan ve yarı açık alanın ziyaretçilerin bahçeleri ve enstalasyonu farklı yollarla deneyimlemesine katkıda bulunduğu tek bir form oluşturmak olmuş.
1975, Osaka doğumlu heykeltraş Kohei Nawa yaratıcı aktiviteleri için bir platform oluşturmak amacıyla 2008 yılında stüdyosu Sandwich’i kurmuş. Stüdyonun tasarımları arasında, üç kamyon dolusu kereste ile oluşturulan heykelsi cepheye sahip, iki katlı bir konut da bulunuyor.