Mario Cucinella Architects tarafından tasarlanan Santa Maria Goretti Kilisesi küçük bir dağ kasabası olan Mormanno’da Pollino Ulusal Parkı'nın merkezinde inşa edilmiş.
Tek ve yekpare olarak projelendirilen kilise, önceden var olan kentsel bağlama uygun şekilde tasarlanmış.
16 metre yüksekliğindeki kilisenin mimarisi, çevredeki manzara ile diyalog içinde iç mekanın samimi kutsallığını koruyan ve koruyan bir anıt biçiminde hayata geçirilmiş.
Arsanın kuzeydoğu tarafından yeni erişimden yararlanan bina, Pollino Ulusal Parkı’nın sırtlarına bakan muhteşem bir rotanın varış noktasında yer alıyor.
Rahip binası yerine siteye giden mevcut erişim yolundan yararlanarak bahçelerle çevrili ve vadiye bakan bir tür küçük kentsel kompleks oluşturulmuş.
Organik bir şekle sahip anıtsal plan, her ikisi de Roma’da bulunan “Sant’Andrea delle Fratte Bazilikası” ve “al Quirinale” gibi en güzel Barok kiliselerinden bazılarının geometrilerinden esinlenmiş.
Yeni kilise meydanına açılan ana cephe, Hıristiyan geleneğinin ana işaretlerini tanımlayan giriş kapısı ve haç gibi birkaç temel unsurla karakterize edilmiş.
Dış kabuk boyunca, yerel halkın çocukları tarafından, sanatçı Giuseppe Maraniello’nun bir projesine dayalı olarak, uzaktan eğitim döneminde yapılan bir dizi kil karo ile, “Via Crucis” hikayesi anlatılmış. Çarmıha gerilme olayı kilisenin içindeki haça bakan bir pencereden anlatılmış; kilisenin ismini taşıyan Santa Maria Goretti’nin ölüm tarihi olan 6 Haziran’da, bir ışık huzmesi pencereyle aynı hizaya gelerek haçı tamamen aydınlatacak şekilde planlanmış.
Giriş kapısına kadar ziyaretçiye eşlik eden kilise avlusuna özellikle dikkat edilmiş. Kilisenin anıtsal girişi, kutsal mekanın içinde ziyaretçiye sembolik olarak eşlik eden cepheye kazınmış Aziz Maria Goretti’nin hayatıyla ilgili kelimelerle noktalanmış.
Kilisenin tepesinden, doğal perdeler gibi bir uzanan dizi yarı saydam örtü, merkezi alanı doldurarak kıvrımlarından doğal ışığı yansıtmış, böylece samimi bir atmosfer yaratılmış.
Mimarlık ve sanatın iki disiplinini uyumlu bir şekilde bir araya getiren taş, bronz ve mozaik gibi gelenekle bağlantılı malzemelerin kullanımı, barok sistemin yankısıyla karşı karşıya gelerek etkileşim içine girmiş.
Milanolu heykel sanatçısı Giuseppe Maraniello kilise için çeşitli figürler tasarlamış.
Mario Cucinella Design tarafından tasarlanan ahşap ve çelikten yapılan mobilyalar, mimari ve heykelsi unsurları vurgulamak için kasıtlı olarak minimal ve sade bir tarzda hayata geçirilmiş.
Tasarım sırasında, çevredeki doğa ile uyumlu ilişkiye özellikle dikkat edilmiş.