MAA tarafından geliştirilen "MAAterial", mimari malzeme bilgisi içeren, projenin okumasını interaktif, bilgilendirici ve eğlenceli bir yolla aktarmayı amaçlayan bir masaüstü oyunu.
Melike Altınışık Architects anlatıyor:
Mimari tasarımın duyusal dünya tarafından algılanışı ancak doğrudan malzeme yoluyla geliştirilebilir. Mimarlık üretimiyle mekânsal kurgu ve son malzeme üzerinden bir ilişki/iletişim geliştirirken görsel hafıza en etkin unsurlardan birisi olarak aktif rol oynar. Günümüz imajlar dünyasında gidemediğimiz, göremediğimiz mimari yapıları sanal gerçeklik yoluyla 3 boyutlu bir ortamda ziyaret edebilsek dahi yüzeysel bir görsel etkileşim içinde oluruz. Görsel olarak kurulan bu ilişkiyi daha güçlü kılmak, yapı hakkında bilgi edinmek, derinleşmek ve mekânı daha iyi hayal edip algılayabilmek için bir ara yüz olarak malzeme bilgisi çok kıymetlidir; bu bağlamda proje okumaları yapabilmek ayrıca önem taşır. Mekân kurgusu üzerinden geliştirebileceğimiz okumaların yanı sıra malzemeler dünyasında yapılan irdelemelerle projeleri anlamaya, kavramaya çalışmak birçok farklı duyunun daha bu etkileşim içerisine katılmasını sağlar.
Malzeme bilgisi uzaktan da olsa yapının renk, doku ve hatta kokusu hakkında bize küçük ipuçları verir. Öte yandan görülenin ardını keşfetmeye dair bizde bir merak geliştirir. Bu tip okumaları yaparak uzaktan da olsa bir projeyi tanıma fırsatı, gizemlerini keşfetme şansı yakalar ve malzeme bilgisi aracılığıyla yalnızca görsel olarak tanışık olduğumuz proje ile diğer duyular üzerinden bir tahmin yürütme ile proje ile ilgili gerçekliğe yaklaşırız.
Henüz araştırma ve gelişim sürecinde olan MAAterial, oyuncuları kullanılan yapısal malzemeler üzerinden yeni bir proje okuması yapmaya teşvik ederek proje bilgisinin derinleştirilmesini ve malzeme bilgisinin geliştirilmesini amaçlıyor. Mimari yapılarla ilgili küçük sürprizleri de oyun esnasında göz önüne seren oyun, tasarımı itibariyle 30 dakika süren bir oyun boyunca 20 ayrı malzemenin 1 mimari projede nasıl bir araya geldiği üzerine bir sunum yapıyor; özel detaylardaki malzeme bilgileri üzerinden bir yandan da projenin mimarı ve proje üzerinden bir tartışma ortamı yaratıyor. Mimarlık dünyasının temel aktörleri üzerinden esprili bir dille oluşturulan özel kartlar bu oyuna eğlence ve hareket katarak MAAterial dünyasının içine oyuncuları çekip alır. Bu şekilde eğlenerek öğreniyor, öğrenirken eğlendirmeyi de hedefler.
Ekonomik Kriz: Ekonomik kriz geldi, İnşaat sektörü duraklama döneminde. Bu kart yere atıldığında sırası gelen kişi oyun oynayamaz ve sıra ondan sonra gelen oyuncuya geçer.
Usta: Maalesef usta bir hata yapmış, şimdi yeni malzemeler tedarik etmek gerekiyor. Bu kart yere atıldığında oynama sırası gelen kişi yerden ekstra 2 kart çekmek zorunda.
İşveren: Sürpriz! İşveren fikrini değiştirdi ve bina fonksiyonu değişiyor. Bu kart yerdeyken oynayacak olan kişi yerden ekstra 4 kart çekmek zorunda.
Denetim: Denetimci kontrole geldi. Bu kart elinde olan kişi elindeki malzemelerden birini aynı kategorideki farklı bir malzeme ile değiştirebilir.
Prıtzker Ödülü: Bu kart elinde olan kişi bu kartı yere atarak istediği oyuncuyla elini değiştirebilir.
Seçimler: Hükümet değişti, İşlerin işleyişi de değişti. Bu kart yere atıldığında oyun oynama yönü değiştir.
Tedarikçi: Yardımınıza tedarikçi yetişti. Bu kart bir nevi joker değerinde. Oyun tahtasının köşelerinde yer alan ilgili ikonların üzerinde bulunan alana bir malzeme kartı gibi yerleştirebilirsiniz.