Meserret Sokak Yaşam Kültürü Ulusal Mimari Fikir Projesi Yarışması Sonuçlandı

Merkezefendi Belediyesi tarafından açılan "Meserret Sokak Yaşam Kültürü Ulusal Mimari Fikir Projesi Yarışması" sonuçlandı.

PROFESYONEL KATEGORİ ÖDÜL LİSTESİ

EŞDEĞER ÖDÜL

8 Sıra Numaralı Proje Rumuz A15437
Merve Özgür, Mimar, Ekip Temsilcisi
Berke Meder, Mimar
Onursal Engel, Mimar

EŞDEĞER ÖDÜL

10 Sıra Numaralı Proje Rumuz A71628
Merve Akdağ Öner, Mimar, Ekip Temsilcisi
Damla Doğaner, İç Mimarlık Öğrencisi, Yardımcı
Mehmet Taylan Tosun, Mimarlık Öğrencisi, Yardımcı
Murat Erdem, İnşaat Yüksek Mühendisi, Danışman

EŞDEĞER ÖDÜL

11 Sıra Numaralı Proje Rumuz A83752
Gizem Asıcı, Mimar, Ekip Temsilcisi
Yıldırım Erbaz, Mimar
Özge Uzunyayla, Mimar
Kemal Gülcü, Mimar

ÖĞRENCİ KATEGORİSİ ÖDÜL LİSTESİ

EŞDEĞER ÖDÜL

3 Sıra Numaralı Proje Rumuz B84627
Talia Nur Koç
Taha Nacar

EŞDEĞER ÖDÜL

6 Sıra Numaralı Proje Rumuz B46082
Ayşe Selcan Şimşek
Gülnur Aktaş

EŞDEĞER ÖDÜL

7 Sıra Numaralı Proje Rumuz 35291
Umut Sarı
İlhan Tunç

TEŞVİK ÖDÜLÜ

9 Sıra Numaralı Proje Rumuz B26073
Hatice Şen
Nergis Dinger

TEŞVİK ÖDÜLÜ

11 Sıra Numaralı Proje Rumuz B14652
Nilay Otçu
Ümmü Burcu Serin

TEŞVİK ÖDÜLÜ

12 Sıra Numaralı Proje Rumuz B35916
Mehmet Dikici

TEŞVİK ÖDÜLÜ

5 Sıra Numaralı Proje Rumuz B58039
Simay Turan
Gülse Barın
Durmuş Alper Aksu
İzzet İlgün

Jüri rapor ve tutanaklarını http://yarisma.merkezefendi.bel.tr/yarismasonuclari.html adresinden inceleyebilirsiniz.

Etiketler

2 yorum

  • Gülru Kabukçu says:

    Merhabalar, ben yüksek mimar ve kentsel tasarım uzmanıyım. Bugüne kadar bir çok yarışmaya dahil olduğum halde hiçbir yarışma sonucuna itirazım olmamıştır. Ama bu mesnetsiz jüri kararları itirazı son derece hak etmektedir. Öncelikle yarışmacılardan teslim edilmesi beklenen kesitler ve görsel anlatımlar gibi projeyi anlatmakta büyük bir önem taşıyan unsurlar eşdeğer ödüle layık görülen projelerin bir kısmında bulunmamaktadır. Jüri başta istenenlere karar verirken mi ne istediğini bilmemektedir yoksa projeleri incelerken mi ne istediğini unutmuştur? Sadece perspektif çizim şeklinde sunulan; malzemesi, dokusu, rengi ve proje alanındaki varoluş hali anlaşılmayan bir proje neye dayanılarak ödüle layık görülmüştür? Hali hazırda var olan bina cephelerine müdahalede bulunarak tek tipleştirmek fikri hangi kentsel tasarım yaklaşımına sığabilir? Seçilen projeler Denizli kent tarihi ile ilgili hiç bir referansa dayanmamakla beraber, bu projeler Türkiye’nin veya Dünya’nın herhangi bir yerine önerilebilecek tutumdadır. Sonuç olarak bu yarışma bir fiyaskoyla sonuçlanmıştır.

    • ESRA NUR GÜNDÜZ says:

      Merhabalar, özellikle yarışma şartnamesinde yer alan ‘görsel ve fiziksel türdeşleştirme reflekslerine mesafeli
      kalarak kent ekolojisinin canlı ve cansız biçimlerince çokluk ve çoğulculuk üreten
      dinamiklerine duyarlı olması arzu edilmektedir” düşüncesiyle yarışmaya açılarak (kendi adıma ) heyecanlandıran ve ümit vaat eden bir yarışmanın, bu şekilde bir ödül grubuyla sonuçlanması üzücü ve heves kırıcı oldu. Amacım ödül grubuyla ilgili bir eleştiri yapmaktan çok kentleri, sokakları yarışmaya açıp sonra tüm yarışmalarda alana özgü yaklaşımlardan uzak, birbirinin tekrarı olan projelere ödül vererek bunu sonu gelmeyen , birbirinden farksız projelerle tasarım adı altında dolaşıma sokma durumuna bir eleştiridir. Bu düşünceyle özellikle ‘ Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine önerilebilecek bir tutumda’ olduğu düşüncesine üzülerek katılıyorum.

Bir yanıt yazın