Mimari ve Tasarımda “Gelecek” Nasıl Olacak?

"Mimari ve Tasarımda Gelecek" başlığı altında yayınlanacak yazı serisine kısa bir giriş.

Sonsuz olasılıklarla dolu evren, geleceği şekillendirecek yeni ihtimaller yaratmaya devam ediyor ve insan zekası, sınır tanımadan her adımını bir öncekinden daha cesur attıkça teknoloji de aynı cesaretle dönüşüp cevap veriyor. Elbette ki; yineleme, insanın doğasında var. Tasarım ve mimarlık bu yönüyle iteratiftir diyebiliriz. Ancak; Yenilik ve gelişim de teknolojinin doğasında var. Böylece teknolojinin, hız kesmeyen, baş döndürücü gelişimi insanın bakış açısını da değiştirebiliyor. Dolayısıyla tasarımın da teknolojinin sunduğu araçları kullanarak bizi, karmaşanın düzene, korkunun cesarete, teorinin pratiğe, bilginin güce ve dolayısıyla insanın teknolojiye dönüştüğü bir geleceğe götürdüğünü söyleyebilir miyiz? Bu noktada üç boyutlu yazıcıların maharetleri örnek olarak sayılabilir mi? Ya da tam tersi gelecek geçmişin izlerini mi sürüyor? Bu sorular sürerken; geçtiğimiz günlerde Özyeğin Üniversitesi ev sahipliğinde Mimari ve Tasarım Zirvesi organizasyonu ile Mimari ve Tasarımda Gelecek konulu bir panel düzenlendi. Konudan anlaşılacağı üzere epeyce geniş bir yelpazeden bakılabilecek bir başlık. Başlığın iddiası bende bazı çekincelere sebep oldu. Çünkü bu kadar büyük bir konunun kısa bir zaman aralığında tartışılabilmesi imkansız geliyordu.  Ancak ilginç bir şekilde panelistler farklı açılardan konuya yaklaştılar. Mimarlık ve tasarımın geleceğine dair bir manifesto yaratmaktan çok; benzer oturumlarda biriktirilenler ve panelistlerin dijital tasarım tecrübelerinden faydalanıldı. Bu açılan dosya konusu uzayıp gidecek gibi görünüyor. Ben de bu önemli konuda bugün bir kapı aralayarak “Mimari ve Tasarımda Gelecek” konusunda Nilüfer Kozikoğlu, Melike Altınışık, Eren Çıracı, Yunus Emre Kara, Hakan Tüzün Şengün ve Ahmet Turan Köksal’dan görüş rica ettim.

Bir hafta boyunca perderpey yayınlanacak görüş yazılarını Mimari ve Tasarımda Gelecek etiketinin altından takip edebilirsiniz.

Not: Dosya ilk olarak İstanbul Art News’te yayına alınmıştır.

Etiketler

Bir yanıt yazın