HW Studio, işverenlerin derin dini inançları ve geçmiş deneyimlerinden yola çıkarak Meksika'da gizli ve kişisel bir konut projesi olan No Name House'u tasarladı.
Tasarım sürecinde, bu mimari projenin temel kararları, evlerinde vakit geçirirken bir soygunun kurbanı olan sakinlerin ortak bir deneyimi tarafından yönlendirildi. Bu durum, suç oranlarının sürekli arttığı bir mahallede kendilerini açıkta ve savunmasız hissetmelerine neden olmasına rağmen derin kökleri ve bölgeyle olan güçlü bağları, hayatlarını kurdukları yeri terk etmelerini engelledi.
Bu nedenle, yüksek duvarları olan ve dışarıya bakan pencereleri bulunmayan, mütevazı, sade ve gösterişsiz bir mimari proje arayışındaydılar. Kaybettikleri güvenlik duygusunu mimarinin geri getirebileceğine inanıyorlardı. Bu anlaşılabilir talepler, tasarım sürecinde keşfedilen muazzam bir dinsel duyguyla birleşti.
“Mevcut evlerini gördüğümüzde, mekanı sıcaklıkla dolduran muazzam miktarda haç, bakireler, melekler, dini objeler ve barok unsurları keşfetmek büyük bir sürpriz oldu. Bizi şaşırtan şey ise tam tersini arıyor olmalarıydı: soğuk ve hatta steril bir minimalizmi bazen sindirmekte zorlanıyorduk.”
HW Studio, belirli bir dini ruhu çağrıştırmak için, kendilerini hem fiziksel hem de ruhsal olarak korunmuş ve güvende hissetmelerini sağlayan kutsal alanları hatırlatan formlara odaklandı. Manastır mimarisi de onlara bu görevi yerine getirmeleri için uygun bir rehber sağladı.
Yapı, Morelia’nın ilk modern yapılarının inşa edildiği, ancak her sahibinin bunları kendine mal ettiği ve beğenisine göre kişiselleştirdiği, stil, trend veya çizgi açısından neredeyse hiç tanımlanmayan eklektik ve çeşitli bir karışım yarattığı bir mahallede yer alıyor. Bu bağlamda, bu beyaz kutu gelecekteki dönüşümler için bir başlangıç noktası olarak ortaya çıkıyor. Kontrast oluşturan varlığı, değişim ve kişiselleştirmeye açıklığı, değişim ve gelişim için yeni olasılıklara açılırken mahallenin geleneğini sürdürmenin bir yolu olarak yorumlanabilir.
Bu yapı çevresinin karmaşıklığına ve eklektizmine meydan okur gibi görünse de aslında onunla yaratıcı ve dinamik bir diyalog kurmayı amaçlıyor. Bu yapının temizliği ve sadeliği, zaman içinde mahalleyi karakterize eden sahiplenme dinamiğini sürdürmeye yönelik bir çağrıyı ifade ediyor. Bu ev, Chapultepec’teki evlerin özelleştirme ve sürekli dönüşüm geleneğini sürdürmeyi amaçlayan bir yapı görevi görüyor.
Görsel olarak kontrast oluştursa da, sadeliği yaratıcılığı ve bireysel ifadeyi teşvik ettiğinden, bu ev gelecekteki dönüşümler için bir katalizör görevi görüyor.