Shanshui Firewood Garden, Çin'de yerel koşullardan yükselen yenilikçi bir konaklama tesisi tasarımı.
Anshi Köyü, Yibin, Sichuan’da, Nianpan Dağı’nın arkasında sıradan bir köy. Köyler çok sayıda şerit, dağınık tarlalar, göletler, farklı evler ve ağaçlar ile birbirine bağlanmış: Batı Sichuan’da tipik bir orman alanı. The Firewood Garden, köydeki bambu ormanı ve gölet arasında yer alıyor. Arsa, manzara tarafından gizlenmiş. Bina bir Sichuan konutuyla başlıyor ve mekan, malzeme, boyut ve deneyim hakkındaki genel düşünceyi yansıtıyor.
Sichuan konutlarında genellikle hafif ve hünerli, yapısı basit olan delinmiş ahşap kullanılıyor. Çatının saçakları alçak ve geniş; saçakların altında havalandırma ve rüzgarla yağmurdan korunmak için yeterli boşluk var. Yerel koşullara uyarlanmış doğal büyüme dokusu, aynı zamanda benzersiz bir mimari yerleşim formu ortaya çıkmasını sağlıyor.
Binanın dış duvarları, çoğunlukla bambu dokuma ve kerpiç duvarlarla beyaz yerel malzemelerden yapılmış ve alt kısım, yığma temel üzerine genellikle kırmızı kumtaşı bloklarla inşa edilmiş. Geniş saçaklar, duvarları dayanıklılık için koruyor. Sichuan konutlarının bir başka özelliği de avlu alanı – evin ön avlusu, dış mekanın çekirdeği olarak, sakinlerin yaşam özlemini ve güneş ışığı, hava ve yağmurun ruhsal arayışını taşıyor.
Sichuan konutlarının yapısının ve alanının çevrilmesi ve yeniden düzenlenmesine dayanan bina, çapraz stil bir düzeni benimsiyor. Çapraz boşluk yavaşça genişleyip doğal manzaraya gömülüyor.
Çevredeki göletler boyunca yayılan geniş saçaklar, geniş bir izleme alanı sunuyor. Yay şeklindeki iç avlu, dönen bir yel değirmeni gibi. Çapraz boşluğun devam eden kavisli duvarı, iç avlunun kavisli çizgisini yansıtıyor. Aynı zamanda, hizmet alanı ve hizmet verilen alan, farklı yönlerde doğal peyzajlara karşılık gelen özel odalar, çay odaları, kitap barları ve lojistik hizmetler gibi işlevlerle bölünmüş.
Tarım uygarlığının önemli bir taşıyıcısı olan yakacak odun, kırsal yaşamla yakından ilgili olduğundan Anshi Köyü’nde her yerde görülüyor. Köydeki alacalı ahşap kemikler ve kerpiç duvarlar, toprak, ışık ve gölge dans ediyor. Bina duvara asılan farklı boyutlarda yakacak odundan yapılmış. Sichuan dağlarından gelen kırmızı kumtaşı; mimari, heykel ve ev aletleri için yaygın olarak kullanılan bir malzeme. Balık pulu şeklinde kesilmiş kırmızı kumtaşı bloklarla inşa edilen binanın zengin yüzey dokusu yakacak odundan esinlenilmiş. Küçük mavi kiremit çatı da aynı ölçekte yakacak odun ve taşı yansıtıyor. Bu malzemelerin hepsi farklı, hem tanıdık hem tanıdık değiller. Kırdan geliyorlar, kırda kullanılıyorlar ve kırla bütünleşiyorlar.
Bina, geleneksel mimariyi mevcut inşaat koşullarıyla birleştiriyor, sadelik ve inceliği ustalıkla dengeleyerek sessiz ve dinamik bir atmosfer yaratıyor. İnsanlar geniş saçakların altındaki odundan duvar boyunca yürüyor ve kemerler iç avluda toplanıyor. Dairesel su yüzeyi sakin bir şekilde yakacak odun, kırmızı kumtaşı, siyah çiniler ve masmavi bir gökyüzü ile bütünleşmiş. Malzemelerin üst üste binmesi ve sallanmaları, mimari mekana güneş saati gibi bir zaman hissi getiriyor. Işığın akışı ile ışık ve gölge tahmin edilemez ve benzersiz bir atmosfer yaratıyor. Yerellik, mekansallık ve zamansallık, malzemelerin benzersiz kullanımı yoluyla bir araya geliyor ve alana yayılıyor.