Ayşe Ulay'ın İstanbul'daki ilk kişisel fotoğraf sergisi ID:LA, günlük yaşam kültürünün bir dizini gibi okunabilir.
Kente farklı bir gözle yaklaşan, onu çoğu zaman ıssız bir anda yaklayan ve bize bir kesitini sunmasıyla eşsiz bir ortam vaadeden Ayle Ulay’ın ID:LA sergisi, yalnızca “bir şehir”in ya da “o şehir”in -Los Angeles- belirli bir izlek boyunca kaydedilmiş izdüşümlerini sunmakla kalmıyor, insanların yaşadığı bir şehri insansız yakalıyor; insanın yokluğu, insanın varlığının kanıtına dönüştürüyor.
Fotoğrafların sergideki sunuluş biçimi de içeriğin ek bir boyutu olarak izleyicinin karşısına çıkıyor. Şehir yüzeylerinin ve hacimlerinin değişkenliği, geçiciliği ve aşınırlığı, basılı fotoğrafların nesne olarak galeri duvarlarındaki varoluş biçimlerine de yansıyor; fotoğrafları sergileme tekniği, şehrin kendi “doğal” sergisini yankılıyor.
Grafik tasarım eğitimi almış olan Ayşe Ulay, tipografi ve işaret sistemlerine, üretilmiş nesnelere ve metni temel alan uygulamalara her zaman özel bir ilgi duydu ve fotoğrafları aracılığıyla bunların kentsel uzamdaki yerlerini, kültürel özgüllüklerini ve arkalarındaki toplumsal dinamikleri sorgulayageldi.
Bülent Erkmen’in düzenlemesini yaptığı sergi, 22 Ocak-15 Mart 2014 tarihleri arasında Milli Reasürans Sanat Galerisi’nde görülebilir.