Londralı sanatçı ve mimar Tszwai So, Taipei'nin merkezinde yer alan 50 yaşındaki ticari bir binayı, sanat sergileri ve kültürel etkinlikler için duygusal bir atmosfer sunan sanat odaklı otele dönüştürdü.
Londra’da yaşayan sanatçı, mimar, film yapımcısı ve Emotionalism (Duygusallık) hareketinin kurucularından Tszwai So, Taipei’nin merkezindeki 50 yaşından büyük aşkın bir ticari binayı Tayvan merkezli uygun fiyatlı otel zinciri Just Inn için sanat odaklı bir otele dönüştürdü.
Mevcut on katlı, 2.000 m²’lik alana sahip bina ilk olarak 1970 yılında, bir sigorta şirketi için ofis olarak tamamlanmış.
National Taiwan Museum ve ana Taipei tren istasyonundan sadece birkaç blok ötede elverişli bir konuma sahip.
Bina, son elli yıl boyunca çeşitli amaçlara hizmet ettikten sonra, en son farklı bir zincir tarafından zemin kat ve birinci katta perakende birimleri olan karma kullanımlı bir otel olarak işletilmiş.
Şimdi, üst katlarda 56 konuk odası, birinci katta yıl sonunda açılması planlanan bir restoran ve en önemlisi, müşteri ticari olarak en değerli zemin alanını halkla paylaşmak istediği için zemin katta busking için ücretsiz bir kamusal sanat alanı ile sanat sergileri ve kültürel etkinlikler barındıracak şekilde kapsamlı bir yenileme sürecinden geçmiş.
Projenin amacı, Duygusallık hareketi etrafında şekillenen uluslararası bir misafir sanatçı programı başlatmak.
Duygusallık, dünyanın çeşitli yerlerinden bir grup akademisyen, sanatçı, mimar, eleştirmen ve gazeteci tarafından savunulan bir sanat/mimarlık hareketi.
İlk savunucuları arasında İngiliz-Çinli sanatçı, mimar ve film yapımcısı Tszwai So, İngiliz mimarlık eleştirmeni ve yazar Herbert Wright ile İngiliz-Mauritili sanatçı ve mimari tasarımcı Natasha Reid bulunuyor.
“Duygusalcılar” olarak bilinen grup, sanatçı ve mimarları yapay zekanın hakim olduğu bir çağda insan olmanın ne anlama geldiği üzerine düşünmeye çağırıyor.
All-Blue, grubun ilk mimari projesi ve bugüne kadarki en iddialı sanat ve mimarlık girişimi.
Bu aynı zamanda Tszwai So’nun Asya’daki ilk mimari komisyonu ve deneysel bir “kullandığın gibi tasarla” yaklaşımı.
Ticari olarak sipariş edilen çoğu projenin aksine, çalışmalar herhangi bir mimari çizim olmadan başladı.
Tszwai So, Emotionalism from Just Inn ile ilişkili sanatçıları binayı özüne kadar soymaya yönlendirdi ve beklenmedik kısıtlamalar ortaya çıktıkça tasarım zorluklarını ele alarak belirsizlikleri ve insan hatalarını sahiplendi.
Söküm işleminden çıkan atık malzemeler, proje için yeni sanat eserleri, kaplamalar veya mobilyalar oluşturmak üzere mümkün olan her yerde geri dönüştürüldü.
Tasarım aşamasında Tszwai So, müşterilerle birlikte, Psikocoğrafya ilkelerine göre duygularının rehberliğinde Taipei’nin eski kentinde amaçsız yürüyüşlere çıktı ve proje için ilham aradı.
Mevcut bina, 1970’lerde tamamlandığından bu yana işlevi değiştikçe birçok değişikliğe uğramış.
Bazı pencereler genişletilmiş ve daha sonra cepheye pencerelerin yaklaşık yarısını gizleyen metal paneller yapıştırılmış.
Cepheye yönelik tasarım konsepti, zamanın izlerini kabul ederken özünü ortaya çıkarmak için eklenen malzemeleri soyuyor.
Tayvan’ın ulusal kuşu Tayvan mavi saksağanından ve sanatçı Yves Klein’ın Tayvan’da yerel olarak elde edilen demir oksit kullanarak kendi mavisini geliştirme yolculuğundan esinlenen mavi bir sır tabakası tüm binayı sarıyor.
Bu koruyucu mavi katman, su girişine karşı koruma sağlayarak harap durumdaki tonlarca mozaiğin kaldırılması ihtiyacını ortadan kaldırıyor.
Tüm mobilyalar elle zımparalanarak yeniden kullanılırken tüm duvarlar ve tavanlar boyasız kireç bazlı sıva ile kaplanıyor (su bazlı ürünlerle tamamlanan ikonik on kat yüksekliğindeki tamamen mavi merdiven hariç).
Resepsiyon masası, yerinde sökülen çelik merdivenden yapılmış ve yukarıdaki avize de Alejandro Aravena’nın 2016 Venedik Bienali için yaptığı enstalasyona bir saygı duruşu niteliğinde, yerinde sökülen atık çelikten yapılmış.
Enstalasyon, projenin başlangıcında beklenmedik bir şekilde vefat eden müşterilerden birinin merhum annesine duygusal bir övgü olarak hizmet eden, düşmüş ağaçlar veya gözyaşı damlaları olarak yorumlanabilecek, sahadaki inşaat atıklarından geri dönüştürülen parçalanmış camlarla noktalanmış.