Mimar Abin Chaudhuri, Hindistan Batı Bengal’in küçük Bansberia kasabasındaki, 100 yıllık Narayantala Thakurdalan Tapınağı’nı modern bir tasarımla yeniledi.
Abin Design Studio’nun kurucusu Chaudhuri, Bansberia’da büyümüş bu nedenle din ve futbol etrafında şekillenen yerel kültür konusunda bilgili. Çocukluğundan beri Narayantala Thakurdalan’da yapılan dinsel kutlamalara katılan Chaudhuri aynı zamanda tapınağın kalabalık bir köşedeki konumu nedeniyle insanların nasıl kazalara ve trafik sıkışıklığına neden olarak sokağa döküldüğünü gözlemleme imkanı bulmuş.
Topluluğu için daha iyi bir tapınak tasarlamak isteyen mimar mekanı özel kılan şeyin ufalanan tuğla ve alçı yapı olmadığını da biliyormuş. Dini figürler kutlamalar sırasında yılda iki kez tapınağın içine yerleştiriliyor olsa da mekan çoğunlukla günlük dua ve meditasyon için ziyaret ediliyor.
Abidin Chaudri mekana dair gözlemini şöyle aktarıyor; “Çocukken tapınağın içinde dini figürler olmasa bile insanların ayakkabılarını dışarıda bırakarak mekana girdiğini gördüm. Tapınağa kutsal bir mekan olarak davrandılar, ancak konu yapıyla ilgili değildi, inançla ilgiliydi.” Dolayısıyla mimar yeni Narayantala Thakurdalan’ı bir “tapınak” olarak tasarlamak yerine, bu kutsal alanı korumaya yönelik bir tasarım üretmeye karar vermiş.
Bu fikirle yola çıkan mimar orijinal tapınaktan çok daha küçük olmakla birlikte 71 m2‘lik ve 40 kişilik kapasitesi ile çok daha kullanışlı bir alan tasarlamış. Kolonsuz iç mekan ve daha geniş cam ve çelik kapı sayesinde insanların içeri ve dışarı kolay hareket etmelerine olanak sağlanmış ve oluşturulan beton alan avlu sayesinde binadan çıkanların sokağa dökülmesi önlenmiş.
Az bakım gerektiren yapı, altı ay içinde tasarlanmış ve tamamlanmış. Tapınağın tasarımı basit olsa da, geleneksel Hint mimarisini yansıtan cephedeki kafes işçiliği gelenek ve zanaatın bir yansımasını oluşturuyor. Dikdörtgen beton kafesler, mimarlık ofisi tarafından yerel zanaatkârların eğitimine ve istihdama yatırım yapmak ve projeleri için en iyi zanaat ve becerileri sağlamak için kurulan Adisaptagram Atölyesi’nde dökülmüş.