TOUCH Architect, Nakhon Ratchasima, Tayland’da ilginç bir Fransız pastanesi tasarladı.
French Kitsch III’ün ana tasarım konsepti, isminin yorumlanmasıyla geliştirilmiş; “French” ve “Kitsch”.
Sahibinin Fransız buldoglarına olan sevgisi, uzmanlaşmış bir Fransız pastanesi olmasının yanı sıra, kafeye eğlenceli ama zarif bir imaj çizerek marka kimliği olarak da karşımıza çıkıyor.
Tasarım, mimari öğeler ve malzemeler aracılığıyla kusurluluğu takdir eden bir sanat biçimi olan “Kitsch” konseptiyle birlikte bu imajı geliştirmeyi amaçlıyor. Yapı, kruvasanın kusurlu bir şekline atıfta bulunuyor.
Ritmik kemerlerin geliştirildiği tasarımda, Fransız katedrali birincil referans olarak alınmış.
Simetrik kemerler yerine, farklı ölçeklerde kusurlu kemerler kullanılmış. Tasarım, birinci katta kusurlu kemerler ve ikinci katta ters kusurlu kemerler oyularak kusurlu hale getirilen mükemmel bir dikdörtgen kütle ile başlamış.
Birinci katta, bu kemerler ziyaretçileri antika ama modern görünümleriyle kucaklayarak yol boyunca gölgeler oluşturuyor. Işık kemerli pencereden geçtiğinde, katedral camına benzer şekilde zeminde yansımalar yaratıyor.
Büyük, kusurlu kemer ayrıca tezgahtan ikinci kata kadar sürekli bir alan yaratıyor, tam işlevli tezgahı vurguluyor ve her iki kattan da görülmesini sağlıyor.
İkinci katta, ters eğrilere boşluklar oyulmuş ve bu da gölgeleme cihazı görevi görürken güneş ışığının içeri girmesine izin veriyor.
Dokulu beton kullanılarak, duvarın tamamen pürüzsüz olmadığı, ancak kendi başına güzel olabilen malzemenin özgünlüğünü yansıttığı vurgulanmış. Bu yolla “kusurluluğun mükemmelliği” kavramı güçlendirilmiş.
Dahası, ana malzeme olarak beton kullanılarak, mobilyalar, dekorasyonlar ve LED ışıklar olağanüstü hale getirilmiş, tünel alanındaki kusurlu kemer eğrileri vurgulanmış ve güçlü bir görüntü oluşturulmuş.