Boş ve ifadesiz binaların salgını gelişmeye devam ederken, 2012 Venedik Bienali için Hollanda Pavyonu'nun küratörleri bu ıssız binalar için anlayış geliştirmeye ve bunları başarıyla canlandırmak için öneriler sunmaya devam ediyorlar.
Bugünün sosyal konuları mimarlığı değiştirdi. “İyi” mimarlık ulaşılamayan mekanlar ve sonu gelmeyen bütçelerden oluşurken, daha düşük maliyetli ve sürdürülebilir alternatiflere, örneğin uyarlanabilir yeniden kullanıma doğru kaymaya başladı. Küratörlüğünü Hollanda Mimarlık Enstitüsü (NAi) direktörü Ole Bouman’ın yaptığı, “Re-set, Inside Outside / Petra Blaisse” sergisi mobil ve dokunsal bir müdahale olarak akış içinde kalıyor.1954 boş bina görsel dönüşümleri bienal boyunca sürüyor.
Petra Blaisse bu konuda şunları söylüyor:
“Bizim konumuz obje sanatı veya çalışmaları sergileyip sahneleme aktivitesi değil. Biz boş binaların kendileriyle ilgileniyoruz. Tek bir mobil nesne üç ay boyunca yer kaplar ve binanın benzersiz niteliklerine vurgu yapar. Bu nesne kendi içinde yeniden yapılanarak organize olur ve bu yolla yeni odalar yaratır. Bunun yanı sıra, basit müdahalelerle ışık ses ve mekan deneyimi yeni perspektiflerle yönlendirilir.
Re-Set, geçen Venedik Mimarlık Bienali’ndeki, Hollanda Mimarlık Merkezi (NAi) ve Rietveld Landscape’in, Holanda’daki kullanılmayan binaların büyük bir ışık potansiyeli barındırdığına ilişkin “Vacant NL” adıyla anılan sunumunun sonucudur. Bu sunum, Venedik’te, Hollanda’da ve tüm dünyada sıcak bir konu haline geldi. Bunun ortaya çıkardığı pek çok şeyden biri Holanda’da bu konuda bir yüksek lisans dersi olması oldu.”