1976'da Peru'da doğan, Brooklyn, New York, Lima gibi şehirlerde eserleri sergilenen Ishmael Randall Weeks'in pratiği, mekana özgü enstalasyonlar, heykel ve videodan kağıt üzerine çalışmalara kadar uzanıyor.
Sanatçının eserleri kentleşme, dönüşüm, yenilenme, kaçış, yıkılma ve göçebe varoluş konularına odaklanıyor. Çizim stüdyosundaki çalışma, bu konuların daha samimi bir şekilde keşfedilmesi için bir araç görevi görürken, daha büyük ölçekli çalışmalarının temeli, genellikle arazilerden toplanan ve geri dönüştürülen materyaller ile çevresel atıkların yeniden kullanılmasına dayanıyor. Sanatçı, genellikle heykelsi nesneler ve mimari alanlar yaratmak için değiştirilen basılı malzemeler, boş teneke kutular, eski lastikler, bisikletler, tekne parçaları ve bina inşaat parçalarını malzeme olarak kullanıyor.
Sanatçının kerpiç, mineral yüzeyler, rattan paneller, çamur, cam ve metalden oluşan heykelleri ve iki boyutlu çalışmaları, çağdaş, arkaik, geleneksel ve folklor arasında gidip gelen, tarihten ve hafızadan doğan bir dünya oluşturuyor.
Mezoamerikan ve Arap motiflerini, antropolojiyi, siyaseti ve arkeolojiyi iç içe geçiren Randall Weeks, endüstriyel tasarım nüanslarını da çalışmalarında kullanıyor.
Materia Comun (Ortak Malzemeler)
Ishmael Randall-Weeks başka bir Perulu sanatçı olan Ximena Garrido-Lecca ile birlikte hayata geçirdiği Materia Comun çalışmasında katılımcıların getirdiği malzemelerden komünal bir yapı inşa etme sürecini ortaya koyarken kolektif hafızanın gücünü kullanarak Peru’nun yakın ve derin geçmişi bağlamında yolsuzluğu ve yalanları açığa çıkarma kapasitesini ele alıyor.
Escombros, 2014 (Enkaz)
Çalışma Mexico City çevresindeki farklı yıkımlardan toplanan tuğlalardan yapılmış.
Soñar para mañana, 2014 (Yarın İçin Rüya)
“İnşa ettiğimiz malzemenin bu kırılganlığı, tüm tarihsel ve hassas yüküyle, içinde katmanlarının açığa çıktığı ve yüzeyinin gözenekliliğinin zaman içindeki başarısızlıklarımızın toplamını gösterdiği bir kesit çizmemizi sağlar.”
Sanatçının eserleri hakkında detaylı bilgi buradan alınabilir.