Kengo Kuma and Associates, Güney Kore'deki Gyeongju World Culture Expo için zeminden ayrılarak yükselen bir pavyon tasarladı.
Anıt Salon Pavyonu, hem mimari bir yapı hem de zeminin bir parçası olarak tanımlanabilecek bir geçiş formu olarak tasarlandı. Ekip, tasarımın konseptini yer ile mimarlık arasında bir bağlantı olarak tanımlarken, yapının geçici bir pavyondan ziyade kalıcı bir unsur olarak hayal edildiğini ifade ediyor. Gyeongju World Culture Expo’daki bu çatısız müze, Gyeongju’da yerel kültür ve sanatın tanıtılması ile beraber 21. yüzyılda küresel bir marka olarak yükselişe geçen Kore kültürüne de katkıda bulunuyor.
Pavyonun dış cephesi, hafifçe yukarı doğru eğimli formu ile fuarın zemininde devamlılık sağlayarak yeni bir topoğrafya üretiyor. Yerel kaynaklardan elde edilen bazalt taşı, cephe dokusuna organik bir his kazandırıyor. Cephe döşemesinde taşların arasından yükselen bitki örtüsü ile duvar, zeminin bir parçası olarak betimleniyor.