Fransa'nın Évreux şehrindeki binanın tasarımı, insanların eğlence tüketicisi olmak yerine; mekanın içinde hareket eden bir kullanıcı olarak kendi akşamlarını şekillendirebilmeleri fikrine dayanıyor.
Contemporary Music Centre/Çağdaş Müzik Merkezi (SMAC), binayı bir ucundan diğer ucuna kateden ve “güverte” diye isimlendirilen kamusal boşluk yardımıyla, iki farklı oditoryumu ve kayıt stüdyolarını birbirine bağlıyor.
Arazi, Bel Ebat fuar alanının köşesinde, tarihi bir dokuya sahip olan Évreux’nün çeperinde yer alıyor. Projenin zorluğu, merkezi olmayan ve görece küçük olan yeni bina ile fuar alanının geniş ve boş düzlüğü arasında ilişki kurma çabasından geliyor. Buradaki zorluklardan biri, fuardaki aktivitelerle -kutlamalar, bit pazarı, sirk gösterileri- bir çeşit birliktelik yakalayabilmek.
Fuar alanının geniş boşluğuna karşı koyabilmeyi ve boşlukla ilişki içinde var olabilmeyi amaçlayan strüktür, yoğun, heykelsi ve otonom bir tasarıma sahip. Birinci kattaki ana konser salonu binanın kuzeye bakan girişinin üzerinde çıkıntı yapıyor.
Konser salonları ve kayıt odaları, akustik sebeplerden dolayı, betondan inşa edilmiş iki ayrı hacimden oluşuyor. Strüktürün tamamı, yan yüzeylerde ikinci bir duvar katmanı, çatıda ise ekstra bir akustik eleman gibi hareket eden hafif ve metal bir kabukla kaplı. Dışarıdan opak olan hacim, bazıları çevredeki ağaçların görüntüsünü yansıtan, cilalanmış paslanmaz çelikten üçgen yüzeylerden oluşuyor. Yapı, çift taraflı içsel bir harekete sahip: yapıyı baştan sona kateden “güvertenin” hareketi ve ana oditoryumu saran çatının hareketi. “Güverte” içeride ve dışarıda devam eden, bitmeyen bir hol gibi çalışıyor. Bu rota mekanları dağıtıyor ve birbirinden ayrı bölümleri görünür kılıyor: ana oditoryum, yerel radio istasyonu stüdyosu, kayıt stüdyoları, klüp ve kafe. “Güverte” güney yönüne doğru geniş bir sundurmaya dönüşüyor; klübün verandası olarak çalışan ve açık hava gösterileri için kullanılan bir sahne halini alıyor.