Czech Radio Olomouc

Atelier 38, 1910'larda Olomouc -Çek Cumhuriyeti'nde konumlanan Furniture House'a yeni bir saygın işlev ve ikinci bir yaşam şansı kazandırarak Çek Radyosu'na dönüştürdü.

Yapı, zemin katı ticari alan olarak kullanılan, 1911 yılında inşa edilen bir konut binasının yıkılmasından sonra, dar ve derin bir arsa üzerine inşa edildi. Bu yapının tasarımcısı, Viyana’daki Gerngross/Herzmansky mağazasından ilham alan mimar Christoph Glaser’dı. Yapısal, operasyonel ve mekansal açılardan ilerici bir bina olan bu yapı 1911’de, yalnızca Olomouc’ta değil, tüm Avusturya-Macaristan’daki monolitik betonarme çerçevenin ilk uygulamalarından biriydi. Savaşta hasar görmesinden sonra, orjinaldeki tamamı cam olan Art Nouveau cephesi 1946’da geç işlevsellik ruhuyla tekrar ele alınarak mimar Jaroslav Česal’ın tasarımını yaptığı seramik kaplama ile donatıldı. Bu değişikliklerin aksine, satış galerileri ve çatı aydınlatması ile atriumun heykelsi merkezi yapısı korunmuştu. Komünist rejim sırasında ve 1990’larda, ev orijinal amacına hizmet etti. Bununla birlikte, ısı yalıtımı nedeniyle, üçüncü kattaki cam yatay çelik yapının üzerine mineral yün döşenmiş ve böylece üst kattaki doğal aydınlatma engellenmişti.

Binanın Çek Radyosu’nun yeni işleyişine ve ayrıca mevcut statik, yangın, ve sıhhi standartlara uyarlanması gerekti. Tasarımcılar süreçte evin görünen yapısal strüktürünü korumaya ve merkezi mekanın bütünlüğünü ve heykelsi kalitesini bozmamaya çalıştı.

Yeni tasarımda tüm tesisatlar görünür bir şekilde bırakılarak, yönlendirilen, koordine edilen ve taşıyıcı sistem ile baskılanmayan, sanat ve teknoloji arasında bir diyalog oluşturuyor. Bu teknolojiler, tek renkli bir alanda bilinçli olarak renkli bir katman olarak ele alınmış. Galeriler, özgürce akması ve atriumun merkezi alanı ile etkileşime girmesi için cam duvarlarla mümkün olan maksimum ölçüde bölünmüş. Yayın stüdyolarının, kontrol odasının ve self-servis stüdyolarının şekli ve oranları, korunan taşıyıcı sisteme entegre olacak şekilde belirlenmiş. Stüdyoların tasarımı ve önemi, mekansal akustiğin gereksinimlerine tabi tutulmuş.

Başlangıçta, binanın arka taraftaki hacimlerinin atriumun arkasına kaldırılması ve zemin katta beşgen şeklinde kayıt salonu için yeni bir bölüm yapılması seçeneği ile çalışılmış. Tasarımcılar daha sonra, bina akustiğini ideal bir şekilde çözen yapılarla, mekansal akustik için ideal oranlarda ve şekillerde kontrol odalarına sahip stüdyoları yerleştirmeyi önermişler. Ancak, bu seçenek finansal nedenlerle iptal edilmiş.

Etiketler

Bir yanıt yazın