Eşdeğer Ödül, ETKİleşim Mekanları Sosyal Etki Tasarım Çağrısı

Proje Açıklama Metni

Tarihten bu yana meydanlar, farklı anlamlarda öne çıkan kurguları ile kenti tanımlayan ve bellekte yer eden alanlar olarak var olurlar. Tıpkı bir anı gibidir meydanlar, olayların birbirini takip etmesiyle oluşurlar. Bu anlamda kendi bağlamı içerisinde yeşil alanlarla bütünleşik daha rekreatif özelliktedirler. Fakat günümüzde bireyler bu kent-meydan yaşantısına katılamamaktadır; günlük yaşantı deneyimleri içeisinde insan teknolojinin getirdiği hıza yetişememektedir.

İnsan, hızlı gelişen olayları henüz sorgulayamadan medyanın etkisiyle düşsel bir hıza kapılır ya da bu hızsal döngü içerisinde zaman bulamamaktadır. Kentin uyguladığı bu psikolojik tavra tepki olarak tasarım parçalı kurgusuyla kişiyi/deneyimleyeni içine davet eder ve insana bu hızda “DUR” olanağı sunar. Bu anlamda tasarım, kişiye/deneyimleyene çevresindeki olayları düşündüren bir ara mekan niteliğindedir; kişi benliğiyle (psikolojik anlam) fiziksel meydan arasında bir bağlantı-temas kurulmasına olanak tanır.

Birbiriyle dengelenen parçalar çevrenin dikkatini çekerek kişiyi/deneyimleyeni bünyesine davet eder. Kurgulanan tasarım, meydan içerisinde deneyimsel, alternatif bir mekan yaratarak etkileşim sağlamaktadır. 4 ana mekanın farklı kotlarda kurgusuyla oluşan tasarım, kişiye/deneyimleyene üzerinde bir gezi rotası sunar. Masif kütlelerden oluşan parçalar, RENCO kompozit tuğla malzemesi hafif bir ürün olması ve birbirine geçmeli sistemin verdiği olanaklar sayesinde hızlı kolay üretime olanak tanımaktadır.

Cephe yüzeyinde tasarlanan psikolojik sorgulamaya yönelik sloganlar-mottalar, iç mekanda getirilen çözüm ile dışarıdaki sloganın iç mekanda ışık huzmesiyle tamamlayıcı slogana dönüşmesine olanak tanır. Örneğin; motto: Asıl olan (dış mekanda) içinde ki (iç mekan).

Modular yapısıyla farklı kurgulara açık olan tasarım bulunduğu çevrede (nişlerde ve geçiş mekanlarında) parazit oluşturarak da kendini şehre okutur.

Etiketler

Bir yanıt yazın