Ballistic Architecture Machine (BAM), Çin'in büyük liman kenti Tianjin'de aksiyon dolu bir park tasarladı.
Ballistic Architecture Machine (BAM), sıra dışı bir multidisipliner tasarım firması olarak çalışmalarını sürdürüyor. Kentsel tasarım konusunda sıra dışı fikirleri denemeye ve uygulamaya devam eden firma, bu kez Çin’de büyük mega liman şehrinde, aksiyon dolu bir park tasarladı.
Palimpsest olarak strüktür: eski çağlar ile modernizmin birleşimi
Günümüzde parkın bulunduğu alan; Jiangsu eyaletindeki başka bir Yixing kasabası ile önemli bir bağlantıya sahip bir kasaba olan, tarihi Yixing’in kalıntıları üzerine inşa edilmiş modern bir şehir olarak varlığını sürdürüyor. Grand Canal’ın inşasıyla birlikte Yixing sakinleri, kasabalarını tamamen taşıyarak Tianjin şehrinin kuzeyinde bir kopyasını yeniden inşa etti. Tarihi şehrin yıkılmasının ardından BAM, orijinal Yixing şehrinin kentsel planını bir palimpsest olarak kullandı ve kayıp tarihi yeniden gün yüzüne çıkararak, çağdaş bir biçimde topluma geri kazandırdı.
Dört bölüm: Spor, yemek, eğlence ve labirent
Proje, kabaca örtüşen 4 ayrı bölüme ayrıldı. Bu parçalar, -kuzeybatı ve güneybatıya uzanarak alışveriş merkezi aracılığıyla yerleşim bölgesiyle metroya bağlanan- merkezi bir eksen ile tanımlandı. Diğer eksen ise etkinlik ve aktivitelere ayrılmış açık bir alan olan, büyük bir meydan üzerinden belirlendi.
Parkın her bir bölümü için özgün bir işlevsel kimlik belirlendi. Kuzey kısmı, kuzeydeki yerleşim bölgesine yakınlığı ve bağlantısı nedeniyle spor odaklı tasarlandı. Doğu kısmı, yiyecek odaklı bir bölüm olarak tasarlandı ve ana yiyecek ve içecek tesislerinin bulunduğu metroya bağlandı. Parktaki yemek alanları içerisine, bira bahçesi ve açık hava yemek alanları yerleştirildi. Yemek alanı, eksen boyunca, farklı oyun alanlarından oluşan güney çeyreğine doğru uzatıldı. Güney kısmındaki oyun alanı, satış alanının aile dostu işlevlerine bağlandı ve aktif bir “su labirenti” yaratmak için merkezi meydana doğru uzatıldı.
Su labirenti, batı kısmını tanımlayan dört labirentten biri olarak kurgulandı. Çit labirenti, toprak labirenti ve ahşap labirenti birbirine bağlanarak, ailelerin keyifli vakit geçirebilecekleri çeşitli ortamlar yaratıldı.
Dört bölüm kendi içinde mikro alanlara ayrıldı. Alanlardan her biri için özgün mekanlar ve işlevler tasarlandı. İşlevler ve mekanlar; peyzaj, satış, konaklama ve metro arasında denge yaratmak amacı doğrultusunda kurgulandı.
Labirent ve öğrenme yolculuğu
Labirent, tasarımdaki mekansal ve tematik unsurları bir araya getiren ana fikir olarak belirlendi. Dolambaçlı sokaklarla mekansal olarak, tarihi şehrin yansımaları günümüze taşındı.
Sembolik olarak labirent, öğrenme yolculuğunu temsil ediyor ve ziyaretçilere hayatta sürekli olarak kendi benzersiz yolumuzu aradığımızı hatırlatıyor.